بنیامینی ها

بنیامینی ها

سلام من سارا هستم ...
یکی از هواداران 100000000000 اتیشه بنیامین


این وبلاگ هم برای همه ی دوستداران بنیامین عزیز هستش
دوستتون دارم واقعی واقعی


«ای ایران» کار مشترک ما خواهد بود

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴ ق.ظ

 

نشست خبری کنسرت مشترک علیزاده ، بهادری ، شکوهی و اصفهانی در اروپا برگزار شد / کنسرتی برای خانواده های ایرانی

موسیقی ایده آل رویا صبح صدق : عصر روز یکشنبه مورخ ١٢ اردیبهشت ماه،مراسم نشست خبرى کنسرت استکهلم و ابرهازن با حضور بنیامین بهادرى،شهرام شکوهى،محمد علیزاده و رضا نورى برگزار شد.

 

در این نشست که به منظور تبلیغ و اطلاع رسانى براى کنسرت ٢۴ اردیبهشت(۱۳ may) در سوئد و ٢۵ اردیبهشت سال جارى(۱۴ may) در آلمان  و با خوانندگى ۴ نفر از ستارگان سبک پاپ موسیقى،بنیامین بهادرى،محمدعلیزاده،محمد اصفهانى،شهرام شکوهى و اجراى مهران غفوریان،با حضور جمعى از اهالى رسانه موسیقى برگزار شد:

بنیامین بهادرى در ابتدای سخنانش گفت : "در زمینه موسیقى پاپ تا به حال کنسرت این چنینى برگزار نشده است، جزو اولین اتفاقاتى که به نحوه درستى صورت میپزیرد و امیدورام الگویى شود تا کارهاى بعدى با کمترین خطا اجرا شود"

 

همچنین در رابطه با ارکستر و نوازندگان این کنسرت افزود : "١۴ نوازنده در این اجرا مارا همراهى خواهند کرد اما ٩ یا ١٠ نوازنده روى استیج خواهند رفت،که رهبران ارکستر هر ۴ هنرمند از میان نوازندگان آنها را برگزیده اند."

 

همچنین رضا نورى به عنوان برنامه گزار این کنسرت در رابطه با تمرین گروه براى کنسرت تصریح کرد : "٣ یا ۴ جلسه تمرین براى کنسرت صورت پذیرفته است و ٣ یا ۴ جلسه دیگر هم درستان هنرمند تمرین خواهند داشت تا روز اجرا و کنسرت،که در این دو شب ۴ ستاره موسیقى پاپ سوپرایزى هم خواهند داشت،که یکى از سوپرایزها اجرا مشترک سرود اى ایران در آن دو شب میباشد"

همچنین در ادامه در رابطه با روند کنسرت ها تصریح کرد"این اواخر در کشور هاى اروپایى همچو انگلیس و آلمان مخصوصا در شهرهایى مانند لندن و کلن فرم کنسرت افت پیدا کرده است،بنابر این ما تصمیم گرفتیم این کنسرت را در دو تا از شهرهاى اروپایى برگزار کنیم، و آن را برای نخستین بار در لندن با بنیامین بهادری در میان گذاشتم که ایشان در آنجا تائید کردند و  گفتند، اگر به‌جایی رسیدید من هستم! درواقع بنیامین هم اعلام حضور کرد و هم می‌دانست کار سختی است. از طرفی یک سالی هست که می‌خواستم برای آقای شهرام شکوهی کنسرتی را در اروپا برگزار کنم که به دلایل متفاوتى اتفاق نیفتاد."

در ادامه بنیامین بهادرى در رابطه با حضور مهران غفوریان و اجراى ایشان به عنوان مجرى افزود"نخست در این اندیشه بودیم که چه کارى انجام دهیم تا یک برنامه خاص و متفاوت را تدارک ببنیم،این شد که مهران غفوریان را به عنوان مجرى انتخاب کردیم. ایشان همیشه در هر برنامه اى که باشند یکى،دو لول برنامه را بالا میکشد؛در واقع کسى نمیداند مهران عفوریان چه کار خواهد کرد،و چه سوپرایز هایى را براى آن دو شب در نظر گرفته اند."

 

نورى در ادامه در رابطه با تبلیغات و استقبال این افزود"امکان ما براى تبلیغات بسیار محدود بوده،اما زمانى که  این کنسرت را براى تبلیغات در یک سایت قرار دادیم تا به حال ١٢٠٠ تا کلیک خورده است،و تا به اینجاى کار رضایت بخش بوده"

 

همچنین در رابطه با قطعات و زمان بندى اجراها بیان شد"در سوئد زمان برنامه از ٢١ تا ١ بامداد میباشد و هر هنرمند ۴۵ دقیقه اجرا خواهد داشت ولى در آلمان مدت زمان اجرا از ٢٠ تا ٣ بامداد میباشد که هر هنرمند یک ساعت و بیست دقیقه به اجرا میپردازد."

بنیامین بهادرى،در مورد قطعاتى که اجرا خواهند شد صحبتى نکرد تا محفوظ و سوپرایز  باقى بماند و براى مخاطبین جذاب تر شود ولى به طور کلى،افزود"دکتر محمد اصفهانى از بقیه کمتر اجرا خواهند کرد، در تهران معمولا چون تعداد برگزار کنسرت هایمان بیشتر است،بنابر این سعى میکنیم هر سرى قطعات جدیدترى را اجرا کنیم،ولى در کشور هاى دیگر به علت وجود کنسرت ها هر چند سال یک مرتبه،سعى بر این داریم قطعات برجسته و شناخته شده را به اجرا در آوریم."

همچنین شهرام شکوهى در رابطه با این موضوع افزود"خودم براى اولین بار است که در اروپا اجرا خواهم داشت و قطعاتى را اجرا خواهم کرد که مخاطب خاطره بیشترى با آنها دارد."

 

بنیامین بهادرى در پاسخ به این سوال،که چرا همانند فیلم هاى سینمایى داخلى که به تازگى در شبکه هاى ماهواره اى تبلیغ میشود،از این تریبون براى تبلیغات استفاده نکرده اید،افزود"اوصولا سینما در ایران حلال زاده تر میباشد،و ممنوعیت‌هایش کمتر از موسیقی میباشد، با موسیقی به‌خصوص موسیقی پاپ در این مواقع سنگین‌تر برخورد می‌کنند."

 

در نیمه هاى مراسم قبل حضور محمد علیزاد،رضا. نورى در رابطه هدف تشکلیل این کنسرت افزود"انرژى خوبى که از کنسرت گروه آرین گرفتم،همیشه دوست داشتم که دوباره این کارو انجام بدهم،از طرفیم چون مخاطبین این ۴ ستاره موسیقى پاپ از هر رده سنى میباشد و یک برنامه خانوادگى رو براى هموطنان ایرانى مقیم اروپا تدارک دیده ایم و قرار است ایرانیان را همواه با خوانندگان محبوبشان در یک شب اسثنایى و خاطرانگیز جمع شوند."

همچنین محمد علیزاده در رابطه یا این کنسرت افزود"دوست دارم اجرا مال خودم باشد از جنس شخصیت خودم باشد همون فضایى که در ایران و کنسرت هاى داخلى دارم.

در این کنسرت هم هماننده دیگر کنسرت ها برنامه خاصى را در مورد جزئیات اجرا در نظر نگرفته ام.

این اتفاق که براى اولین بار رخ میدهد،این اتفاق قطعا اتفاق خوبى است در موسیقى ما،در حال حاضر مظر خواستى در مورد این برنامه ندارم،و پس از برگشتم نظرم رو میتوانم عنوان کنم،چون بسیار از کارها زمانى که روى کاغذ هستند زیبا به نظر میاین ولى زمانى که به بخش عمل میرسند،متفاوت تراز چیزى میبایست انجام میپزیرند،و همچنین بیایید این حس خودخواهى را کنار بگذاریم تا از این اتفاقات بیشتر رخ بدهد."


























































انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل



بقیه ی گزارش ها در ادامه ی مطلب











نشست خبری تور کنسرت اروپای چهار خواننده پاپ برگزار شد؛

شهرام شکوهی: در خارج کشور مظلومیم

موسیقی ما - نشست خبری تور کنسرت‌های چهار خواننده پاپ ایرانی در اروپا، عصر یکشنبه برگزار شد.

 

به گزارش «موسیقی ما»، 24 و 25 اردیبهشت ماه سال جاری، «محمد اصفهانی»، «بنیامین»، «شهرام شکوهی» و «محمد علیزاده» به تهیه‌کنندگی «رضا نوری» در دو شهر «استکهلم» سوئد و «اوبرهاوزن» آلمان کنسرت برگزار خواهند کرد. این اولین بار است که چهار چهره سرشناس فعال در داخل کشور در اروپا کنسرت مشترکی برگزار می‌کنند و بنا است «مهران غفوریان» نیز به عنوان مجری، این چهره‌ها را در برنامه‌های اروپا همراهی کند.

 

نشست خبری این برنامه عصر دیروز به دلیل تداخل برنامه‌های چند تن از مدعوین با تأخیری حدوداً یک‌ساعته آغاز شد. در ابتدای مراسم، بنیامین، شهرام شکوهی و رضا نوری پشت تریبون قرار گرفتند و به گفت‌وگو با اهالی رسانه پرداختند و در ادامه «محمد علیزاده» به آن‌ها اضافه شد. پیش از آغاز رسمی مراسم، «مهران غفوریان» دقایقی در محل برگزاری حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده بود.

 

«رضا نوری» که پیش از این کنسرت‌هایی برای خوانندگان داخلی در اروپا برگزار کرده یا در اجرای آن‌ها نقش داشته، گفت: «ایده برگزاری این برنامه در لندن به ذهن من رسید. هنگامی که لابلای برنامه‌ها چند روز تایم خالی داشتیم، این به فکرم رسید که برگزاری فستیوالی که در آن چند هنرمند حضور داشته باشند می‌تواند با استقبال روبرو شود. همانجا ایده را با بنیامین در میان گذاشتم و بعدها با پیگیری توانستیم برنامه‌ریزی نهایی را انجام دهیم و بقیه دوستان را هم اضافه کنیم.»

 

بنیامین ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: «وقتی مسئله حضور در این نشست مطرح شد، من از آن استقبال کردم. چرا که به دلیل وجود محدودیت‌های تبلیغاتی، عملکرد رسانه‌های داخلی در خصوص این برنامه حائز اهمیت است و می‌تواند باعث شود در اروپا توجهات به این موضوع جلب شود.»

 

او همچنین درباره عدم حضور محمد اصفهانی در این نشست خبری گفت: «آقای اصفهانی به دلیل حضور در استودیو نتوانستند در این مراسم حاضر شوند و قرار شد اگر لازم باشد از طریق تماس تلفنی پاسخگوی سوالات باشند.»

 

بنیامین با اشاره به این‌که برای اولین بار چند چهره سرشناس تور کنسرت مشترکی برگزار می‌کنند گفت: «مشابه این اتفاق که چند گروه معروف در کنار هم اجرا کنند لااقل در موسیقی پاپ کشور اتفاق نیفتاده و امیدوارم این تور آن‌قدر خوب برگزار شود تا الگویی برای برنامه‌های این‌چنینی آینده باشد.»

 

این هنرمند با اشاره به این‌که پیشنهاد حضور مهران غفوریان در این پروژه از سوی او ارائه شده گفت: «راستش کسی نمی‌داند مهران غفوریان دقیقاً قرار است چه کاری انجام دهد. معمولاً وقتی او در فیلم یا سریالی حضور پیدا می‌کند هم همین‌طور است و از خلاقیت خودش استفاده می‌کند. مهران از جمله هنرمندانی است که در خارج کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است.»

 

خواننده آلبوم‌های «85»، «88»، «93» و «94» درباره نوازندگان حاضر در این برنامه گفت: «در این برنامه 14 نوازنده ما را همراهی می‌کنند. هر خواننده با 9 یا 10 نوازنده اجرا خواهد کرد و این نتیجه توافق و هم‌فکری موزیسین‌های باهوش گروه‌ها است.»

نوری در این باره اضافه کرد: «تا کنون چند جلسه تمرین انجام شده و تا پیش از سفر، چند جلسه دیگر تمرین صورت می‌گیرد. برای هر خواننده در کنسرت استکهلم 45 دقیقه و در اوبرهاوزن 80 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.»

 

بنیامین نیز درباره سورپرایزهای احتمالی در این تور گفت: «در این تور چند نکته برای غافلگیری وجود دارد که ترجیح می‌دهیم همان‌جا رونمایی خواهد شد.»

 

بنیامین  اضافه کرد: «معمولاً در تهران قطعات کمتر اجرا شده را اجرا می‌کنیم، اما در اروپا قصد داریم قطعات همه‌گیرتر که مردم آن‌ها را بیشتر دوست دارند اجرا کنیم. ضمناً طی روزهای آینده یک قطعه منتشر خواهم کرد که اگر اتفاق خوبی برای آن بیفتد، نخستین اجرای زنده آن در تور اروپا رقم خواهد خورد.»

 

در ادامه اجرای مشترک قطعه «ای ایران» به عنوان یکی از برنامه‌های این تور اعلام شد.

شهرام شکوهی نیز درباره این برنامه اظهار کرد: «تا به حال اجرایی به این صورت که در کنار هم کنسرتی را برگزار کنیم نداشته‌ایم. امیدوارم این برنامه بازخورد مثبتی داشته باشد تا بتوان برای برنامه‌های مشابه آتی برنامه‌ریزی کرد.»

او افزود: «من در آمریکا و کانادا کنسرت برگزار کرده‌ام و برای اولین بار است که به اروپا می‌روم. امیدوارم همه اتفاق‌ها به خوبی رقم بخورد و تا برنامه خاطره‌انگیزی شکل بگیرد.

ما در خارج از کشور واقعاً مظلومیم و از نمی‌توانیم از هیچ شبکه تلویزیونی یا سایتی برای تبلیغ استفاده کنیم و تنها می‌توانیم تبلیغ محدود محیطی داشته باشیم. ما مجبوریم یک سری از قوانینی را رعایت کنیم که در آن سوی دنیا اصلاً وجود ندارد.

 

بنیامین در پاسخ به سوالی با این مضمون که «پس چطور برخی فیلم‌های داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای به تبلیغ می‌پردازند» گفت: «راستش را بخواهید در ایران سینما حلال‌زاده‌تر از موسیقی است و محدودیت‌های بیشتری برای موسیقی وجود دارد. سینمایی‌ها راحت‌تر می توانند از برخی موانع لیز بخورند، اما در موسیقی و به ویژه موسیقی پاپ پاپ شدت برخوردها خیلی بیشتر است و ما اصلاً دوست نداریم به دلیل بی‌قانونی، مردم را از شنیدن یک موسیقی محروم کنیم.«

 

محمد علیزاده نیز درباره این برنامه گفت: «من فرم مشخصی برای اجرا دارم که البته چیز پیچیده‌ای نیست، بلکه اط جنس شخصیتی و سبک و سیاق خودم است. من هیچ‌وقت از قبل به این فکر نکرده‌ام که روی استیج چه می‌خواهم بگویم و چه بکنم و حتی گاهی اعضای گروهم را هم غافلگیر کرده‌ام و  فکر می‌کنم این قشنگ‌تر است.»

 

او با ابراز خرسندی از حضور در این برنامه گروهی گفت: «متاسفانه ما پیش از این در کارهای گروهی همیشه ضعیف بوده‌ایم و امیدوارم این اتفاق آغاز خوبی برای شکل‌گیری حرکت‌های اینچنینی در آینده باشد. اینکه یاد بگیریم در هنر و موسیقی به انجام کارهای گروهی روی بیاوریم اتفاق خوب و مفیدی است و انشاالله در آینده دوستان و همکاران دیگر هم به این برنامه‌ها ورود پیدا کنند.»

 

به گفته رضا نوری، برای این برنامه‌ها تصویربرداری حرفه‌ای صورت خواهد گرفت و در صورت رضایت مجموعه منتشر خواهد.

 

صدرالدین حسین‌خانی (مدیر موسسه فرهنگی هنری ایران‌گام) و سلیم احمدی (مدیر برنامه‌های بنیامین) از دیگر حاضرین در این برنامه بودند.

 

در ادامه عکس‌های سعید عبداللهی از این برنامه که در رستوران «دارینا» برگزار شد را مشاهده کنید.

 




































مصاحبه‌های ویدئویی موسیقی ما با خوانندگان این تور به زودی منتشر می‌شود.

منبع:

اختصاصی موسیقی ما




ستاره‌های موسیقی پاپ با «ای ایران» یک‌صدا می‌شوند


 

Bahadori , Alizadeh , Shokoohi (8)ریتم نو : در نشست خبری کنسرت مشترک چهار ستاره موسیقی پاپ ایران در اروپا ضمن اشاره به برنامه‌های این اجرا، خوانندگان از عدم وجود تبلیغات ماهواره‌ای برای برنامه‌های خارج از ایران خبر دادند و رسانه‌های داخلی را بهترین رسانه خواندند.

این نشست عصر امروز (۱۲ اردیبهشت‌ماه) با حضور شهرام شکوهی، بنیامین بهادری ، و رضا نوری (تهیه‌کننده) با بیش  از یک ساعت تأخیر در حالی برگزار شد که « محمد علیزاده » در اواسط برنامه رسید و « محمد اصفهانی » ستاره چهارم حضور پیدا نکرد.

 

کنسرت مشترک چهار خواننده موسیقی پاپ ایران در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه در استکهلم سوئد و در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه در «اوبرهاوزن» آلمان برگزار می‌شود که در این برنامه « مهران غفوریان » به‌عنوان مجری حضور خواهد داشت.

 

 

 

بنیامین بهادری در ابتدا ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش‌آمده در شروع برنامه و اشاره به استقبال خود نسبت به حضور در نشست خبری جهت تبلیغ و اطلاع‌رسانی درست اولین کنسرت مشترک خوانندگان پاپ گفت: امیدوارم دوستان دیگر رسانه‌ها که سالن را ترک کردند باانرژی بازگردند و یا خبرهای مربوط به این اجرا را بر روی رسانه‌ی خود قرار دهند.

 

بنیامین همچنین به سختی‌های هماهنگی بین گروه‌ها اشاره کرد و افزود: تابه‌حال حداقل در حوزه موسیقی پاپ خوانندگان ایران شبیه این اجرا وجود نداشته است و اولین اتفاق ازاین‌دست هست و امیدواریم به نحوه  درست برگزار شود تا الگوی درستی برای برنامه‌های بعدی باشد.

 

شکوهی در ادامه‌ی صحبت‌های «بنیامین» به اجرای دونفری خود با «بابک جهانبخش» در کانادا اشاره کرد و گفت: پیش‌ازاین اجرای دو نفر خواننده پاپ را به‌صورت مشترک داشتیم و اگر کنسرت‌های مشترک بازخورد خوبی داشته باشد در ایران هم می‌توان با داشتن سالن بزرگ‌تر استفاده کرد.

 

بنیامین در خصوص ارکستری که این ۴ خواننده را همراهی می‌کنند، توضیح داد: ۱۴ نوازنده ما را در این تور همراهی می‌کنند اما هر خواننده با ۹ یا ۱۰ نوازنده روی استیج می‌رود که این حاصل توافق موزیسین‌های باهوش گروه است.

 

رضا نوری در جهت تکمیل صحبت‌های بنیامین افزود: هر گروه رهبر ارکسترش را معرفی کرد تا آن‌ها موزیسین‌های خودشان را انتخاب کنند و برای اولین بار به‌صورت کار گروهی فعالیت می‌کنند.

 

وی همچنین از شروع تمرین گروه‌ها برای این اجرا خبر داد و گفت: سه یا چهار جلسه از تمرین گروه مانده و دوستان خودشان سورپرایزی را برای کنسرت تدارک دیدند که شخصاً نیز از آن بی‌خبر هستم.

 

تهیه‌کننده کنسرت مشترک اروپا چهار خواننده پاپ در توضیحات بیشتر این برنامه گفت: سه سال پیش در لندن متوجه کاهش کنسرت در اروپا شدم و به دنبال دلیل آن بودم که ایده فستیوال به سرم زد و آن را برای نخستین بار در لندن با بنیامین بهادری در میان گذاشتم که ایشان در آنجا تائید کردند و  گفتند؛  اگر به‌جایی رسیدید من هستم! درواقع بنیامین هم اعلام حضور کرد و هم می‌دانست کار سختی است. از طرفی یک سالی هست که می‌خواستم برای آقای شهرام شکوهی کنسرتی را در اروپا برگزار کنم که به دلایلی نشد.

 

بنیامین در خصوص حضور «مهران غفوریان» در این برنامه به محبوبیت غفوریان اشاره کرد و افزود: به‌عنوان برنامه‌ای متفاوت ایشان در جایگاه مجری حضور خواهند داشت و نمی‌دانیم با حضور ایشان چه اتفاقی خواهد افتاد چراکه ایشان غیرقابل‌پیش‌بینی هستند.

 

تهیه‌کننده برنامه نیز در مورد استقبال از این کنسرت گفت: فکر می‌کنم کل دنیا در مورد این برنامه صحبت می‌کنند. تقریباً دو هفته پیش سایتی را برای تبلیغات شارژ کریم که بالغ‌بر ۱۲۰ هزار کلیک خورد و بازخورد خیلی بالا بود و اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد را بعد از برنامه می‌توانیم در موردش اظهارنظر کنیم.

 

بنیامین در مورد جزئیات قطعات اجرایی ترجیح داد صحبتی نشود تا برای مخاطبان کنسرت جذاب باشد و پیشاپیش قضاوتی صورت نگیرد و به اجرای کمتر «محمد اصفهانی» نسبت به دیگر خوانندگان اشاره کرد و در خصوص قطعات اجرای خود گفت: به‌زودی قطعه‌ای را منتشر می‌کنم که در صورت استقبال اجرا خواهد شد.

 

شکوهی در راستای صحبت‌های بنیامین به اجرای قطعات خاطره‌انگیز اشاره کرد.

 

بنیامین همچنین نقش رسانه‌های داخلی را در جهت تبلیغات پررنگ دانست و اضافه کرد: ما بر روی کارهای خبری این گروه خیلی فکر کردیم و جمع‌بندی امروز خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

شکوهی نیز خوانندگان پاپ را در خارج از کشور مظلوم خواند و توضیح داد: ما امکان تبلیغات در هیچ سایت پربازدید و یا شبکه موسیقی خارجی را نداریم. درصورتی‌که ما احتیاج به هجمه تبلیغاتی داریم تا در خارج از ایران مظلوم واقع نشویم. ما موظف به رعایت یکسری قوانین هستیم که آن‌طرفی‌ها رعایت نمی‌کنند و امکانات در جهت تبلیغات گسترده را دارند. درواقع هرچه هستید شمایید! و در هیچ شبکه ماهواره‌ای تبلیغات نخواهد شد.

 

بنیامین در جواب سؤالی در خصوص تبلیغات فیلم‌های سینمایی در ماهواره و عدم امکان تبلیغ کنسرت‌های موسیقی در این شبکه‌ها گفت: سینمایی‌ها در ایران حلال‌زاده تر هستند و ممنوعیت‌هایش کمتر از موسیقی است. با موسیقی به‌خصوص موسیقی پاپ در این مواقع سنگین‌تر برخورد می‌کنند.

 

وی در ادامه صحبت‌هایش به حضور ستاره‌های موسیقی سنتی در شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد که این اشاره مستقیماً نام یک ستاره موسیقی سنتی را در ذهن‌ها تداعی کرد و این امر موجب مزاح شهرام شکوهی و جواب “نمیدونسته” شد.

 

بنیامین که نمی‌خواست آتشی به پا کند صحبت را به سمت سینما برد و ادامه داد: اهالی سینما دستشان در برخی موارد بازتر است و حتی در موسیقی سنتی و کلاسیک این مسائل بوده که باحالت اغماض به آن نگاه می‌شود در موسیقی پاپ شدت برخورد سریع‌تر است و ما دوست نداریم به خاطر یک بی‌قانونی، مردم از شنیدن موسیقی محروم شوند.

 

در ادامه این نشست «رضا نوری» به سابقه‌ی برگزاری کنسرت برای خوانندگان موسیقی پاپ در اروپا اشاره کرد و گفت: دوست دارم کار خاص انجام بدهم و کارهایم به‌درستی انجام شود حالا شاید خیلی اشتباه هم داشته باشم اما علاقه دارم درست باشد. اتفاقی که این بار افتاد برای این بود که می‌خواستم خاص و استثنایی باشد و انتخاب این دوستان به‌خودی‌خود انجام شد و هدف اصلی ما تفاوت در مخاطب بود و می‌خواستم این برنامه کاملاً خانوادگی باشد.

 

وی همچنین افزود: اگر این اجرای مشترک تجربه‌ی خوبی باشد راه برای اجرا در دیگر کشورها باز می‌شود. امیدوارم با انجام این کار نه‌تنها من بلکه دیگر تهیه‌کنندگان این کار را به‌درستی انجام دهند. طی این چند روز خیلی افراد تماس گرفتند و در مورد این کار و دیگر کارها صحبت کردند.

 

نوری دلیل برگزاری این اجرای مشترک در اروپا توضیح داد: کنترل کاری من در اروپا خیلی قوی‌تر است و دوست داشتم این اتفاق درجایی باشد که تسلط کافی دارم.

 

شکوهی همچنین برگزاری کنسرت در ارمنستان، دبی، ترکیه و را جدای از مارکت موسیقی داخلی دانست و گفت: تعداد نوازندگان در اجرای این کشورها خیلی کمتر است و کیفیتی اجراهای داخلی قطعاً بهتر است. از طرفی ایرانی نشین در این کشورها کم است و کسی از داخل برای کنسرت به این کشورها نمی‌آید.

 

بنیامین بهادری اما به تجربه‌اش در تور کنسرت آمریکا اشاره کرد و افزود: بعضاً خانواده‌هایی را می‌دیدیم که سفرشان را طوری تنظیم کرده بودند که به اجرای ما در این کشور برسند.

 

باگذشت نیمی از این نشست، محمد علیزاده وارد سالن شد و دلیل تأخیرش را ترافیک و تداخل برنامه عنوان کرد.

 

محمد علیزاده نیز در مورد اجرای خود گفت: اجراهای من متعلق به خودم است و همان فضایی که در ایران داریم آنجا انجام خواهیم داد. شخصاً در مورد اجراهایم ثانیه‌ای فکر نمی‌کنم شاید کلیت اجرا را بدانم اما اینکه بخواهم برنامه خواستی داشته باشم نیست حتی تا آنجایی که می‌توانم ارکسترم را نیز سورپرایز می‌کنم.

 

وی در ادامه صحبت‌هایش به ضعف انجام کارهای گروهی در بخش‌های مختلف در ایران اشاره و بیان کرد: این کنسرت مشترک اتفاق خوبی است و یاد می‌گیریم که کارهای گروهی هم می‌تواند خوب باشد. بااینکه خیلی از دوستانم عقیده داشتند که این کار را نباید انجام می‌دادم اما نظر شخصی بنده روی انجامش هست و از اینکه اولین نفر از سمت ما این اتفاق می‌افتد بسیار خوشحال و امیدوارم.

 

بنیامین و علیزاده در خصوص انتشار ویدیویی از این کنسرت هر دو بر یک دیدگاه مشترک بودند که باید کنسرت به سرانجام برسد تا تصمیم‌گیری شود.

 

نوری به ظرفیت ۳۲۰۰ نفری سالن در استکهلم و ۵۰۰۰ نفری در اوبرهاوزن اشاره کرد و در جواب به خبرنگار این رسانه که آیا حضور چهار خواننده در یک کنسرت مشترک به دلیل عدم استقبال از اجرای خوانندگان موسیقی پاپ داخلی در اروپا است، گفت: باید بگویم خیر؛ چراکه در اروپا هر نوع کنسرتی امروزه افت کرده و اینکه کنسرت تهران جواب بیشتر می‌دهد به دلیل جمعیت میلیونی است و جمعیت ایرانی در استکهلم کمتر است و ما نمی‌توانیم تناسب ایران با اروپا را یکی بگیریم.

 

بنیامین در ادامه این جواب اضافه کرد: وضعیت اقتصادی ایرانی‌های مقیم در اروپا و کانادا ضعیف‌تر است نه اینکه بخواهیم بگویم بی‌پول هستند بلکه سهم کار و تفریح به هم چسبیده است و شاید بتوانند در طول ماه یک یا دو کار تفریحی انجام دهند. کلاً در اروپا برنامه‌هایی ازاین‌دست با ضعف جذب مخاطب به‌طورجدی مواجه است و برای این برنامه فکر شده و اگر هرکدام از ما می‌توانستیم به‌تنهایی یک سالن را پرکنیم دلیلی نداشت با نفر بعدی و نفر بعدی اجرا داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: مثال فوتبالی می زنم؛ فکر کنید هرکدام از ما در تهران رقابت می‌کنیم در فصل‌های مختلف رقیب هم می‌شویم و حالا تیم ملی هستیم که می‌خواهد یک اتفاق بزرگ‌تر، خانوادگی‌تر و وسیع‌تر را رقم بزند و برای اولین بار است. همه صحبت‌های شما درست است اما عمومیت دارد و مخصوص موسیقی پاپ آن هم از نوع داخلی نیست در کل کنسرت‌های فارسی‌زبان در سال‌های اخیر با افت روبرو بوده است.

 

بنیامین همچنین گفت: دوست داشتیم تمام خانواده‌ها باسلیقه‌های مختلف به این اجرا بیایند.

 

محمد علیزاده به صحبت‌های بهادری اضافه کرد: ۴ طیف مختلف موسیقی آنجا اجرا می‌شود و احساس می‌کنم این کنسرت بسیار خوبی می‌شود. این را باید در نظر بگیرید که ما چقدر ایرانی در اروپا داریم؟ و چقدر ایرانی کنسرت برو داریم؟ این خیلی مهم است.

 

در ادامه این بحث بنیامین بهادری در خصوص دیگر سؤال خبرنگار «ریتم نو» که آیا خوانندگان ما نتوانسته‌اند مخاطبان غیر ایرانی جذب و تشویق به حضور در کنسرت کنند گفت: ما همیشه ۱۰ درصد مخاطب داریم که زبان کنسرت را متوجه نمی‌شود که کسانی هستند که با ایرانیان ازدواج کردند.

 

شهرام شکوهی اما با یک جمله به این سؤال پاسخ داد: هر وقت شما تونستید “سمند” رو در بازار آمریکا بفروشید، ما هم کنسرتمون می فروشه!

 

در پایان این نشست؛ بنیامین به دیگر مشکلات برگزاری در کشورهای خارجی اشاره کرد که موجی از عدم صدور ویزا راه می‌افتد و مخاطبان تا لحظه‌ی آخر از حضور هنرمندان به این کشورها شک می‌کنند و ممکن است در مورد این برنامه نیز این موج را راه بیندازند و مردم بدانند این کنسرت برگزار می‌شود.

 

 

 

همچنین چهار ستاره موسیقی پاپ با قطعه «ای ایران» در اروپا یک‌صدا می‌شوند و این اجرا در حالی است که هزاران ایرانی ایستاده با آن‌ها همخوانی می‌کنند.

 

 

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : مریم رفایی

عکاس : امین باقری

 
































































منبع اختصاصی: ریتم نو




«ای ایران» کار مشترک ما خواهد بود

در نشست خبری تور کنسرت های اروپا خوانندگان پاپ مطرح شد



موسیقی فارس پریا حیرتی: عصر یکشنبه 12 اردیبهشت ماه، نشست خبری اولین تور کنسرت مشترک چهار خواننده ایرانی که قرار است در آلمان و سوئد برنامه اجرا کنند، برگزار شد. شهرام شکوهی، بنیامین بهادری و محمد علیزاده در غیاب دکتر محمد اصفهانی در این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رضا نوری تهیه کننده این کنسرت که اولین و بزرگترین کنسرت اروپایی خوانندگان ایرانی است در ابتدا این نشست بیان کرد: افتخار این را دارم که تهیه کنندگی این کنسرت را بر عهده داشته باشم. این ایده ای بود که در آلمان و کنسرت بنیامین بهادری به ذهن من رسید و سه سال است که روی آن برنامه ریزی می کنم. این کنسرت در کشور های هلند، اتریش، فرانسه و بلژیک تبلیغاتش آغاز شده و تا امروز با استقبال خوبی رو به رو بوده است.

نوری افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده روز 22 اردیبهشت ماه اعضای گروه از ایران خارج شده و به سمت استکهلم می روند، 24 اردیبهشت در یک سالن 3200 نفره در استکهلم برنامه اجرا می کنند و شب بعد آن در اوبرهاوزن اجرا خواهند داشت.

این تهیه کننده بیان کرد: مهران غفوریان به خاطر محبوبیتی که بین ایرانیان خارج از کشور دارد، به عنوان مجری انتخاب شده است. انتخاب خوانندگان هم به این صورت بوده که من از هر سبک و سلیقه یک خواننده را انتخاب کرده ام که تمام اعضای خانواده بتوانند از این کنسرت لذت ببرند.

بنیامین بهادری در این نشست بیان کرد: ما در این کنسرت با محدودیت خبری و تبلیغات رو به رو هستیم و امیدوارم خبر اجرای این کنسرت ها به گوش تک تک اروپایی ها برسد. تا به حال این چنین برنامه ای وجود نداشته است که چند گروه پاپ معروف در یک شب اجرا داشته باشند. حتی در ایران هم این اتفاق رخ نداده است. سعی می کنیم در این کنسرت بهترین و گیرا ترین قطعات مان را اجرا کنیم.

شهرام شکوهی نیز گفت: چنین اجرایی تا به حال برگزار نشده است، دو گروه بوده اما چنین برنامه ای تا به حال رو به رو نبودیم.

نوری در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اعضای ارکستر بیان کرد: یک گروه 14 نفره متشکل از بهترین نوازندگان و رهبر ارکستر این 4 گروه تشکیل شده است که تا کنون چند جلسه تمرین با خوانندگان برگزار کردند و تا زمان سفر این تمرینات ادامه دارد. در این کنسرت ها سوپرایز هایی هم برای ایرانیان خارج از کشور در نظر گرفته شده است. در استکهلم زمان برای هر خواننده تقریبا 45 دقیقه در نظر گرفته شده است و در اوبرهاوزن تقریبا هر خواننده 80 دقیقه زمان دارد.

این تهیه کننده درباره استقبال از این اجرا ها نیز اعلام کرد: تا کنون با استقبال خوبی رو به رو  بوده است. به جرات می توانم بگویم کل دنیا درباره این کنسرت صحبت می کنند.

شکوهی درباره قطعات اجرایی در این کنسرت ها گفت: مخاطبان خارج از ایران تمایل بیشتری دارند که قطعات خاطره انگیز ما را بشنوند و ما هم این قطعات را برای آن ها اجرا می کنیم.

بنیامین بهادری در پاسخ به اینکه چرا فیلم های سینمایی در شبکات ماهواره ای تبلیغ دارند اما این کنسرت تبلیغ ندارد، گفت: سینما از موسیقی حلال زاده تر است. حتی موسیقی سنتی هم شرایط بهتری از موسیقی پاپ دارد. سینمایی ها می توانند بعضی قوانین را رعایت نکنند اما در مورد پاپ با برخورد شدیدی رو به رو هستیم.

محمد علیزاده درباره نوع اجرایش در این کنسرت ها گفت: من اجراهای متعلق به خودم را دارم و از جنس خودم است. سعی می کنم تمام اتفاقات را به همان لحظه اجرا بسپارم و از قبل برنامه چیده شده ای نباشد. تا آن جا که می توانیم سوپرایز خواهیم داشت و انرژی خوبی در این برنامه است و من این دوستان را قلبا دوست دارم.

بنیامین در انتهای این نشست بیان کرد: ما هر کدام مثل یک تیم فوتبال هستیم که در لیگ با هم رقابت داریم اما در حال حاضر تیم ملی موسیقی هستیم و امیدواریم بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

این خوانندگان درباره یکی از سوپرایزهای این کنسرت گفتند که قرار است قطعه «ای ایران» مشترک اجرا شود.

منبع : اختصاصی موسیقی فارس
































موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۳
نویسنده : sara sb

نظرات  (۵)

خداروشکر
خب خیلی از دخترا ناراحت میشن اینطوری من هم دست خودم نبود
استرس انتشار آهنگ داشتم!!!به هرحال شرمنده
پاسخ:
هههههههههه
خواهش می کنم ههههه
سلام من اصلا نمی دونم چیشد که اومدم وبلاگ شما کامنت گذاشتم.میخاستم به ریحانه بگم
واقعا نمیدونم چرا اومدم اینجا
ببخشید اگه ناراحت شدید به اسم کوچیک خطابتون کردم
پاسخ:
سلام 
خخخخ خب چه اشکالی داره مگه 
چرا باید ناراحت شم هههههه
آها ... خدا کنه زود منتشر شه به امتحانات برنخوره فقط ..
مرسی آجی جونم :)))
پاسخ:
خواهش می کنم عزیزم :)
سارا بنی تو کنفرانس گفته امشب منتشر میشه
پس احتمالا منتشر میشه
پاسخ:
امشب که نشد ولی تا چند روز دیگه حتما میشه منتظر باش مثلا ۲۴ یا ۴۸  ساعته دیگه
سلام سارا جان این قضیه اهنگ راسته به نظرت ؟؟
پس چرا منتشر نمیشه ؟؟؟ بنی هیچی نمیگه چرا ؟؟
وای دل تو دلم نیست :/
پاسخ:
توی همین چند روز اینده منتشر میشه مثلا ۲۴ .۴۸ ساعته دیگه 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">