بنیامینی ها

بنیامینی ها

سلام من سارا هستم ...
یکی از هواداران 100000000000 اتیشه بنیامین


این وبلاگ هم برای همه ی دوستداران بنیامین عزیز هستش
دوستتون دارم واقعی واقعی


۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

benyamin.jpg

دریافت کلیپ

آنهایی که طرفدار بنیامین بهادری و صدای متفاوتش هستند، حتما به خاطر دارند که آخرین گفتگوی ویدئویی بنیامین پیش از سفر به کشور آمریکا به منظور برگزاری تور کنسرت هایش، با تی وی پلاس اتفاق افتاد.

به همین دلیل، در این ویدئو تصاویری از آخرین گفتگوی او با تی وی پلاس را برایتان بازنشر کردیم و در کنار آن، ویدئوی یک دقیقه و چند ثانیه ای که بنیامین از آمریکا برایمان ارسال کرده را برایتان منتشر می کنیم.

وقتی او آماده رفتن روی صحنه می شود و دارد تیپش را با بارانا و مادر همسر مرحومش چک می کند.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که بنیامین اولین خواننده مجاز ایرانیست که توانست سالن برگزاری کنسرتش را کاملا پر از جمعیت کند و جالب تر اینکه از یک هفته قبل از اجرایش، تمام بلیت های کنسرتش سولداد شد.

نکته جالب تر اینکه شب برگزاری این کنسرت، حدود 600 نفر از طرفداران بنیامین خودشان را به سالن برگزاری کنسرت رساندند اما به دلیل پر بودن سالن، به خانه هایشان برگشتند.

بزودی ویدئوهای بیشتری از بنیامین در تور کنسرت های آمریکایش را برایتان منتشر خواهیم کرد.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۷
نویسنده : sara sb








۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۱:۵۹
نویسنده : sara sb

Benyamin-94.jpg

البوم 94 بنیامین منتشر شد


لینک کاور های البوم







۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۰۲
نویسنده : sara sb

نشست خبری آلبوم «94» با حضور «بنیامین بهادری برگزار شد

بنیامین: 94 بهترین آلبوم من است

موسیقی ما نشست خبری آلبم «94»، چهارمین آلبوم «بنیامین بهادری» عصر دیروز در محل استودیوی «مرحوم نیما وارسته» برگزار شد.

 

به گزارش «موسیقی ما»، در این نشست «بنیامین بهادری» به همراه «سلیم احمدی» (مدیر برنامه‌هایش) و «محمد مجرلو»(تنظیم کننده آلبوم) به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند و در ادامه بنیامین و حاضرین بخش‌هایی از آلبوم جدید این خواننده را با هم شنیدند.

 

بنیامین در ابتدای این نشست در پاسخ به خبرنگار «موسیقی ما» درباره دلایل حذف یکی از قطعات آلبوم که یکی از دعاهای معروف را با موسیقی اجرا کرده بود، گفت: «این قطعه از آلبوم حذف شده ولی در حال رایزنی برای پخش آن هستیم.»

 

او در ادامه توضیح داد: «این قطعه را برای چندین کارشناس موسیقی و مذهبی پخش کردیم و بر اساس برآیند نظرها تصمیم گرفتیم با توجه به بازخوردهای دوگانه ای که از آن دیدیم، کمی با احتیاط تصمیم بگیریم. این قطعه هرگز حذف نشده و اتفاقاً شخص آقای مرادخانی پیگیر انتشار رسمی آن هستند تا با هماهنگی کامل و طی تمام مسیرهای قانونی منتشر شوند که مبادا ماجرای خاصی پیش بیاید.»

 

بنیامین همچنین درباره تاثیرات سبقه مداح بودن اش در تولید و ارائه احتمالی این اثر نیز گفت: «ما در محله‌ای بزرگ شدیم که احترام به برخی اصول مذهبی در آن اصل مهمی بود. کلاً بافت خانوادگی ما چند گزاره مختلف داشت که «مذهبی بودن» یکی از آنها بود. من از همان زمانی که وارد دبستان شدم، احساس می کردم که باید زودتر پشت تریبون قرار بگیرم و بخوانم! در آن زمان خواندن اهمیت بالایی داشت و تاثیرپذیری زیادی در جامعه از خواندن صورت می‌گرفت. این ماجرا به مرور در مجالس مذهبی و روضه‌خوانی‌ها بیشتر و بیشتر به من نمایان شد و ناخواسته وارد این فضاها شده بودم. هیأتی در محله سرسبیل تهران بود که اولین بار آنجا خواندم. همین در شخصیت من تاثیر زیادی گذاشت.هنوز هم برخی اوقات آنجا می‌روم و هفت سال پیش هم آخرین باری بود که آنجا خواندم. هنوز هم حس خوبی از آن روزها دارم. آقای «خلج» خیلی به من کمک کردند و به کنسرت من هم آمدند و اندازه «بهرام رادان» هم مورد تشویق قرار گرفتند. آقای خلج در آن هیات مهم‌ترین تریبون را در اختیار من گذاشتند و همین باعث شد من بتوانم استعدادم را نشان دهم. هنوز هم ارتباط خوبی با ایشان دارم و با بقیه دوستان مداح هم رابطه خوبی دارم و به آنها احترام قائل هستم.»

 

او در انتهای این بخش از سوالات نیز در پاسخ به این سوال که: «صحت دارد شما هفته ای یک بار به دیدن حاج منصور ارضی می روید؟» گفت: «بله این ماجرا درست است.»

 

* گفتند دیگر نباید بخوانی

 

خواننده «دنیا دیگه مثل تو نداره» در توضیح تاثیرات فوت دلخراش همسرش در تغییر جایگاه هنری و اجتماعی خود در حالی که خیلی‌ها اعتقاد داشتند دوران بنیامین تمام شده، نیز توضیح داد: «وقتی آن اتفاق برای نسیم افتاد اتفاقاً خیلی ها سراغ من آمدند و به من گفتند دیگر نباید بخوانی. این باعث می‌شود جایگاه تو در بین مردم برای همیشه در قلب تاریخ بزرگ باقی بماند. ما ولی در آن دوره سعی کردیم رو به جلو حرکت کنیم. همیشه با گروه سعی کرده‌ایم رو به جلو حرکت کنیم و بهترین تصمیم را بگیریم. بخاطر همین در آن لحظات تلخ سعی کردیم بهترین تصمیم را بگیریم. همه آدمها در زندگی خصوصی‌شان دنیای بد و خوب دارند و ما تصمیم گرفتیم در هر شرایطی خاطرات خوب‌مان را بنویسیم و در اختیار جامعه قرار دهیم.» او ادامه داد: «از دست دادن ممکن است همیشه و در همه حال اتفاق بیفتد. اینکه در آن لحظه چه واکنشی از سوی تو اتفاق می افتد، مهم است.»

 

* آلبوم 94

 

بنیامین بهادری درباره جزئیات بیشتر از آلبوم جدیدش توضیح داد: «این آلبوم بدون شک بهترین آلبوم من است. اعتقاد دارم که در مبحث همه‌گیری اجتماعی، توانایی این را دارد که بار دیگر موفقیت آلبوم اول من را تکرار کند. از 9 قطعه تشکیل شده است و فرید احمدی و محمد مجرلو ارکان اصلی تنظیم و ترانه‌های آن هستند.»

 

او درباره نوع برخوردی که با این آلبوم در شورای موسیقی دفتر موسیقی شد نیز گفت: «ما سیزده قطعه برای اخذ مجوز فرستاده بودیم که از 13 قطعه تنها یک قطعه موفق به مجوز گرفتن شد و اعضای محترم شورای موسیقی زیر پرونده من نوشته بودند: این ‌آلبوم ذهن مخاطب را گمراه می‌کند و فاقد ارزش‌های هنری است! متاسفیم که گوش جامعه ایرانی به شنیدن چنین محصولاتی عادت کرده است...!»

 

این خواننده که پس از این برخورد شورای موسیقی با مسئولیت شخصی و امضای «پیروز ارجمند» موفق به دریافت مجوز شده، توضیح داد: «بعد از این نوع برخورد آلبوم را نزد آقای ارجمند بردم و اتفاقات را توضیح دادم. ایشان در روز آخر مدیریت‌شان با مسئولیت شخصی شان آخرین امضای دوران مدیریت شان را پای پرونده من زدند و کارمندان دفتر موسیقی هم بخاطر امضای آقای ارجمند تا ساعت 6 عصر ماندند تا کار من راه بیفتد و از آنها واقعا ممنونم.»

 

* بلیت های کنسرت آمریکا از الان تمام شده

 

در ادامه این نشست «سلیم احمدی» درباره تور کنسرت های این خواننده در آمریکا توضیح داد: «این تور نتیجه یک سال تلاش پیگیری است. قبلا نیز خواننده های ایرانی در آمریکا به اجرای برنامه پرداخته بودند و هشت شهر روی صحنه رفته بودند. اما در این تور بنیامین در 15 شهر به اجرای برنامه خواهد پراخت. 13 شهر آمریکا و 2 شهر کانادا. این اتفاق فوق العاده حائز اهمیت است و نکته دیگر هم این است که از همین امروز بلیت های کنسرت «سن خوزه» تمام شدند و این موضوع را تهیه کننده کنسرت امروز به من خبر داد.» او ادامه داد: «برای یک خواننده ایرانی، فروش بالای بلیت کنسرتهایش در آمریکا نکته مهمی است. این آثار با متر و معیار مجوزهای داخلی تولید شده اند ولی توانسته مورد توجه خارجی ها هم قرار بگیرد و در کمتر از یک هفته مثلا بلیت کنسرت بنیامین در سن خوزه تمام می شود. این موضوع موضوع کمی نیست.»

 

* مخاطب داخلی دلزده شده

 

پس از توضیحات «سلیم احمدی» درباره استقبال مخاطبان موسیقی در خارج از کشور از کنسرت‌های خواننده های داخلی، سوالی مبنی بر دلایل فروش نرفتن بلیت کنسرت های پاپ داخلی مطرح شد که بنیامین در این باره گفت: «ازدیاد کنسرت‌ها در داخل کشور باعث این اتفاق شده که مخاطب دلزده شود. این مهم‌ترین دلیل فروش نرفتن بلیت‌ها به نظر من است.»

 

در انتهای این نشست بخش هایی از آلبوم «94» برای خبرنگاران و حاضرین پخش شد.

 

این آلبوم چهارشنبه 24 تیر از سوی «تصویرگستر پاسارگاد» و تحت امتیاز موسسه «بنیامین موزیک» روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.

منبع:

اختصاصی سایت «موسیقی ما»



دوستان برای دیدن عکس ها بر روی لینک زیر کلیک کنید

نشست خبری آلبوم «94» با حضور «بنیامین بهادری برگزار شد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۸
نویسنده : sara sb

1766208.jpg


مذهب از من جدا نمی‌شود/ روایتی از تصادف همسر تا ملاقات با مداحان

بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ کشورمان یک روز قبل از سفر خود به آمریکا برای برگزاری تور کنسرت‌های‌اش، در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزییات این برنامه‌ها و آلبوم جدید، به سؤالات آن‌ها نیز پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادری در این نشست که عصر روز دوشنبه ۲۲ تیرماه در استودیو زنده‌یاد نیما وارسته برگزار شد، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در آلبوم جدید خود، یکی از قطعات مورد علاقه‌اش را حذف کرده است؟ گفت: این ملودی یکی از قطعاتی بود که ما با استفاده از یکی از دعاهای مهم، آن را با موسیقی تلفیق کردیم و فکر می‌کنیم که یکی از آثار خوب من در عرصه موسیقی بود اما دوستان دفتر موسیقی بنا به ملاحظاتی قبول نکردند. البته من می‌دانم چیزی که تازه اتفاق می‌افتد، مبنایی برای تصمیم‌گیری سریع نیست.

 

نشست خبری بنیامین بهادری

 

قطعه ای که دفتر موسیقی وزارت ارشاد آن را نپذیرفت

 

وی افزود: من با توجه به سابقه‌ای که در عرصه موسیقی‌های مذهبی دارم، این فضاها را به خوبی می‌شناسم. حتی طرفداران می‌دانند که یکسری کارهای آسمانی محرم را در ۱۰ سال پیش کار کردم که در ابتدای امر بازتاب‌های دوگانه‌ای داشت اما به هر حال جای خود را میان مردم پیدا کرد و آنها این قطعات را پذیرفتند. ضمن اینکه باید بگویم چنین ملودی‌هایی را که برگرفته از روایت‌ها و آیات‌ الهی باشد، بسیار دوست دارم و وقتی آنها را بخوانم، با جان و دل برای آنها تلاش می‌کنم. من اجرای خودم را دوست دارم و وقتی فکر می‌کنم یک دعا با موسیقی اجرا می‌شود، معنویت دعا را بر هم نمی‌زند چرا که من حد موضوع را می‌دانم و طوری وارد نمی‌شوم که به معنویت کار لطمه وارد شود.

 

بهادری بیان کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که در نسخه آخری که برای شورای موسیقی دفتر موسیقی فرستادیم، این قطعه وجود نداشت. ما قبل از ارسال این نسخه بود که رایزنی‌هایی را برای استفاده از این ملودی انجام دادیم اما دوستان گفتند که فعلا به صلاح نیست. البته آقای مرادخانی بعدها به ما گفت که این قطعه را به من بدهید تا من درباره صدور مجوز آن، بررسی‌های لازم را انجام دهم.

 

نشست خبری بنیامین بهادری

 

خانواده، مذهب، نوحه خوانی، محله سلسبیل

 

این خواننده موسیقی پاپ که سابق بر این، تجربه‌هایی را در عرصه نوحه‌خوانی و مداحی داشته است، در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلایل حضور خود در چنین فضاهای مذهبی توضیح داد: ما بچه محله‌هایی هستیم که هنوز خودمان را برای آن محله‌ها می‌دانیم. البته باید بگویم در چنین فضاهایی از دو تا سه گروه از آدم‌ها شکل می‌گیرند. در خانواده‌ من نیز گرایشات مختلفی وجود داشت که در یک ترکیب‌بندی باعث به دنیا آمدن شخصیت بنیامین بهادری شد. ما یک خانواده سنتی هستیم اما از این سنت در جهت استفاده از شاخصه‌های رفتاری و اخلاقی پاک استفاده می‌کردیم. ما از مذهب چیزهای بامبنا را دریافت کردیم و به طور کلی بافت خانوادگی ما چند گذاره را پیش روی من قرار داد که یکی از آنها مذهب بود که خیلی هم آن را دوست داشتم.

 

وی افزود: من از همان دوران دبستان در فکر خواندن بودم و خاطرم هست که در مدرسه دائم تلاش می‌کردم که پشت میکروفن بروم و در مراسم صبحگاهی و یا برنامه‌های دیگر مدرسه، به عنوان خواننده حضور داشته باشم. در عین حال از همان کودکی مجالس روضه‌خوانی را نیز بسیار دوست داشتم، چون به اعتقاد من بی‌قید و شرط‌ترین موقعیت است که مردم به فضایی می‌پردازند که هیچ‌کس آنها را با قید و شرط در آن فضا قرار نداده است. من بعدها که به صورت جدی‌تر به موسیقی فکر کردم، ذائقه شعر نیز داشتم و در همین اثنا بود که با فرید احمدی آشنا شدم و با او به ترانه‌سرایی نیز پرداختم تا اینکه ماجرا به شکلی شد که برای چند مداح بزرگ که در حال حاضر نیز در مجالس روضه‌خوانی حضور دارند، کار کردم.

 

نشست خبری بنیامین بهادری

 

مردم برای حاج حسن خلج به اندازه بهرام رادان دست زدند

 

این خواننده پاپ در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: اما در اصلی‌ترین جایی که می‌توانم بگویم به صورت جدی در آن مداحی کردم، هیاتی در خیابان سلسبیل حد فاصل خیابان مرتضوی بود که این هیات فقط در دهه اول محرم تشکیل می‌شد و آدم‌های متفاوتی داشت که باعث شد من چند سالی را در این تکیه به خواندن مشغول شوم و فکر می‌کنم ۱۲ سال پیش آخرین باری بود که در آنجا خواندم. البته باید بگویم آن موقع برخی از آنها نمی‌فهمیدند که من چگونه با مویی بلند و یک شلوار جین، پشت میکروفن می‌روم و به نوحه‌خوانی مشغول می‌شوم اما به هر حال این سلیقه‌های مختلف آن مکان جغرافیایی بود که فضای خوبی را برای من فراهم کرد و با وجود تمام مشکلاتی که پیش‌رویم قرار گرفت، با تمام وجود من را جذب خود کرد. در همین دوران بود که حسن خلج به عنوان یک مرد بزرگوار که کاملاً در شرایط کاری مستقلی قرار داشت، همواره یاری‌رسان من بود. حتی در این دوران که من کنسرت برگزار می‌کردم، به کنسرت من می‌آمد و من وقتی او را در جمعیت به مردم معرفی می‌کردم، به اندازه بهرام رادان برای او دست می‌زدند؛ موضوعی که تقریباً در بقیه دوستان وجود نداشت و هر وقت هم به کنسرت من می‌آمدند، به قدری پنهانی این کار را می‌کردند که هیچ‌کس متوجه نمی‌شد.

 

بهادری تصریح کرد: در آن دوران حسن خلج تریبون‌های مهمی را به من داد و می‌توانم بگویم او در حق من بزرگواری زیادی کرد. البته بعد از انتشار آلبوم «۸۵»، خیلی‌ها تلاش کردند که از من خرج کنند اما من این فضا را به هیچ عنوان نمی‌پسندیدم، چرا که برای خودم کار می‌کردم. من حتی یک وقت‌هایی پیش حاج منصور ارضی در شاه‌ عبدالعظیم می‌روم. بماند که خیلی‌ها دلشان نمی‌خواهد این فضا باشد اما من باید بگویم که هیچ چیزی را به روی خود نمی‌بندم، شاید با خیلی از این افراد اختلاف‌نظر داشته باشم اما در میان آنها حضور پیدا می‌کنم که تجربه‌های بیشتری را به دست آوردم.

 

نشست خبری بنیامین بهادری

 

نسیم به زندگی من برکت داد

 

خواننده آلبوم «۹۴» در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ماجرای تصادف همسرش در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: من در شهریور سال ۹۲ شاهد یکی از تلخ‌ترین اتفاقات زندگی‌ام بودم که همه می‌دانند درگذشت همسرم (نسیم) در یک سانحه تصادف بود. حتی چند وقت بعد از درگذشت همسرم، نیما وارسته را از دست دادم که به نوعی در دنیای موسیقی دست راست من بود. پس به خودی خود می‌بینید که من در یک جنگ تمام عیار قرار گرفتم و در جانسوزترین شرایط، افرادی را از دست دادم که واقعا کار را برایم سخت کرد. حتی فضا به گونه‌ای بود که پدر نیما وارسته به هیچ عنوان اجازه نداد که ما کنسرت‌های خود را لغو کنیم اما این همین مسیری بود که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. کاری که برایمان اتفاق افتاد اما تلاش کردیم که در یک مسیر رو به جلو حرکت کنیم.

 

وی افزود: وقتی برای نسیم این اتفاق افتاد، خیلی‌ها به من گفتند که تو دیگر نخوان. همین افراد، آدم‌های نسبتاً روشنفکری بودند که برای خود دلایلی می‌آورند که واقعاً برایم قابل قبول نبود و به طور حتم اگر این حرف‌ها را گوش می‌دادم، اتفاق خوبی برای من نمی‌افتاد. گروه بنیامین موزیک در این سال وارد بدترین اتفاقات شد اما ما متوقف نشدیم. آنقدر هم سرمست نشدیم که از مهمانی‌های شبانه ما را بیرون بیاورند. ما داشتیم کاری را می‌کردیم که باید انجامش می‌دادیم، چرا که معتقدیم اتفاقات خوب و بد همیشه در کنار هم می‌افتد. همین موضوع به تصادف همسرم نیز ربط پیدا می‌کند که کاملاً به یک فضای شخصی بازمی‌گردد. اگر نسیم واقعا عشق بود، باید برای من برکت بیاورد. همین که توانسته توجهات را به خود جلب کند، من باید به وجه مثبت ماجرا فکر کنم، نه اینکه آن را در جهت اهداف منفی بکار ببرم. ما با همین روحیه کار کردیم و دنبال این بودیم که کار کنیم. ما تصمیم گرفتیم در این فضا فقط دنیای خوب را بنویسیم و بخوانیم، چرا که معتقدیم ممکن است هر اتفاقی بیفتد. اینکه چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد، مهم نیست. مهم این است که در این فضا به یک آرامش برسیم و از برکات رفتن یک انسان به دنیای دیگر که تمام وجود من بود، استفاده‌ای مثبت کنیم.

 

نشست خبری بنیامین بهادری

 

اجازه دارم برای اولین بار از عنوان « بهترین آلبوم» استفاده کنم؟

 

بهادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره انتشار آلبوم جدید خود که با عنوان «۹۴» از روز چهارشنبه ۲۴ تیرماه روانه بازار موسیقی خواهد شد، توضیح داد: این بهترین آلبوم موسیقی من در طی سال‌های اخیر خواهد بود و من فکر می‌کنم این اولین بار است که از واژه «بهترین آلبوم» استفاده خواهم کرد و امیدوارم با یاری خداوند، این آلبوم بتواند با استقبال مردم نیز مواجه شود. چرا که تمام تلاش خود را انجام دادم تا یک اثر متنوع موسیقایی را به مردم تقدیم کنم.

 

این خواننده درباره حاشیه‌های پیش آمده برای صدور مجوز این آلبوم توسط شورای موسیقی که گفته می‌شود قبل از صدور مجوز این آلبوم اعلام کرد این آلبوم موسیقی فاقد صلاحیت‌های لازم است، توضیح داد: من به تمام دوستان شورای موسیقی احترام ویژه‌ای قائل هستم اما اینکه آنها اعلام می‌کنند که آلبوم من، سلیقه مردم نیست و فاقد ارزش‌های فرهنگی است، نمی‌توانم درک کنم چرا که در هیچ جای دنیا نمی‌توانیم صراحتاً بگوییم که یک جمعیت اندک، صلاحیت قضاوت درباره همه سلایق را دارند. البته خوشبختانه بعد از به وجود آمدن این حاشیه‌ها، با وساطت آقای مرادخانی و پیروز ارجمند، ماجرا ختم به خیر شد و مجوز من را صادر کردند. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که امیدوارم شورای موسیقی دفتر موسیقی به شکلی باشد که ما اهالی موسیقی پاپ، نماینده‌ای هم در این شورا داشته باشیم.

 

نشست خبری بنیامین بهادری

 

در آمریکا کار سختی داریم

 

وی درباره کنسرت آمریکا نیز گفت: در شرایطی که موسیقی در کشور ما رسمیت چندانی ندارد، این اتفاق بسیار خوبی است که یک خواننده در یک کشوری که به نوعی مهد برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلف موسیقی است، کنسرت‌های زیادی را برگزار می‌کند. چرا که به عنوان نمونه محل اجرای ما در لس‌آنجلس چند صد متری با هالیوود فاصله‌ دارد و با همین نگاه تنوع‌گونه می‌توان به این فضا دست پیدا کرد که کار سختی را در آنجا داریم و باید کاری کنیم که با اجرای یک برنامه با کیفیت، نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

 

سلیم احمدی مدیر برنامه‌های بنیامین بهادری نیز در این نشست با اشاره به برگزاری تور کنسرت‌های آمریکا و کانادای این خواننده توضیح داد: از همان ابتدا که به عنوان مدیر برنامه‌های بنیامین مشغول فعالیت شدم، قرار بود که کنسرت‌های آمریکا اتفاق بیفتد. در این زمینه هم خیلی رفت و آمد کردیم تا کاری کنیم فضای این کنسرت‌ها متفاوت باشد. بنابراین نشستیم و با ارزیابی‌ها و جلسات طولانی که برگزار کردیم، فضا را برای برگزاری تورهای کنسرت در آمریکا و کانادا فراهم کردیم و فکر می‌کنم که تور کنسرتی به این گستردگی هنوز در کشورمان اتفاق نیفتاده است، چرا که پیش از این دوستان خوب ما محسن یگانه، احسان خواجه‌امیری و گروه موسیقی آریان این کار را در حد چند شهر انجام دادند اما گمان نمی‌کنم که تاکنون خواننده‌ای به این گستردگی در کشور آمریکا کنسرت برگزار کند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که انجام گرفته، متوجه شدیم که مردم استقبال بسیار خوبی از کنسرت‌های پیش‌روی بنیامین بهادری در آمریکا و کانادا به عمل آورده‌اند به طوری که امروز متوجه شدم ظرفیت فروش بلیت اولین کنسرت ما در سن‌خوزه پُر شده و دیگر جایی برای برگزاری کنسرت نیست. خوشبختانه فضا به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌کنیم کنسرت‌های دیگر آمریکا نیز به همین منوال پیش رود. این در حالی است که ما طی مدت حضور خود در کشور آمریکا در لس‌آنجلس، سن‌خوزه، اورنج‌کانتی، سیاتل، دالاس، فینیکس، نیویورک، واشنگتن دی‌سی، هیوستون، تورنتو و ونکوور برنامه‌های زنده خود را اجرا خواهیم کرد.

 1766206.jpg


139404231124038415694094.jpg


139404231123394105694084.jpg


139404231124326395694104.jpg


139404231125212045694124.jpg


139404231123074755694064.jpg


منبع: خبر گزاری مهر

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۹
نویسنده : sara sb

139404231124038415694094.jpg

حرف‌های تازه در آستانه سفر به امریکا

بنیامین: عشقِ بی‌قیدوشرط در مجلس روضه است، پامنبری حاج منصورم

نشست با بنیامین بهادری

خبرگزاری تسنیم: بنیامین بهادری در آستانه انتشار تازه‌ترین اثرش و سفر به امریکا برای برگزاری تور کنسرت‌هایش سخنانی تازه به زبان آورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند ساعت تا پروازِ بنیامین بهادری و گروهش به امریکا مانده است. برای ساعتی به همراه چند تن از خبرنگاران مهمان او می‌شویم در استودیویی که ضبطِ آلبومِ «94» در آن انجام شده است. برخلاف انتظار، صحبت‌های ابتداییِ این دورِهمی درباره گرمای هوا نیست. همه چیز با بحثِ توافقِ هسته‌ای آغاز می‌شود. بنیامین امیدوار به توافقِ ایران با کشورهای 1+5 است. او به حضورِ ظریف در تیم مذاکره‌کننده ایران بسیار امیدوار است. به هر روی ما برای تنظیم متنِ توافق گردهم نیامده‌ایم. بحث ما آلبومِ تازه‌ی بنیامین بهادری و البته تور کنسرت‌های او در امریکاست.

 

البته این دیدار حُسنِ بزرگی هم داشت و آن این‌که ما از نخستین کسانی بودیم که آلبومِ «94» را شنیدیم.

 

 

 

در همان ابتدا صحبت‌ از قطعه‌ای شد که بنیامین در آن، یک از دعاهای معروف را با موسیقی خوانده اما اجازه‌ی انتشار نیافته است.

 

بنیامین ماجرای این قطعه را این‌گونه شرح می‌دهد: «قطعه‌ای است که بخشی از یک دعای مهم را با موسیقی اجرا کردم. مسئولان دفتر موسیقی صلاح بر انتشارش ندانستند. این به معنیِ حذف کردن این قطعه از آلبوم نبود و در واقع این قطعه از آلبوم حذف نشد. در نسخه نهاییِ آلبومِ «94» که برای دفتر موسیقی فرستادیم، این قطعه‌ی دعا نبود. بعدها از دفتر موسیقی و معاونت هنری برای انتشار این قطعه مشورت گرفتیم که نظرشان این بود که در حال حاضر زمان مناسب انتشارِ این قطعه نیست.

 

آقای مرادخانی گفت که این قطعه را به من بدهید تا بر رویش کار کنم. ایشان روایتی خواند که براساس آن در آخرالزمان دعاها را با موسیقی می‌خوانند. من پرسیدم که از نشانه‌های خوب است یا بد. که آقای مرادخانی گفت من هم می‌خواهم همین را بدانم. به هر حال فعلا این قطعه را منتشر نمی‌کنم».

 

گاهی متونی مانند دعا را با موسیقی‌های بی‌جانی می‌خوانند که به نظرم اگر همین موسیقیِ بی‌جان در کنار این دعا نباشد بهتر است. اما ما در این قطعه واقعا برای این دعا موسیقی ساختیم. به هر حال به هر دلیلی صلاح بر انتشارش نشد.

 

 

 

بنیامین که خودش سابقه حضور در فضاهای مذهبی را دارد به واکنش‌های احتمالی به قطعه‌هایی که برای دعاهای مذهبی ساخته می‌شود، اشاره می‌کند و می‌گوید:‌

 

«فضاهای مذهبی را به خوبی می‌شناسم. پیش از این هم اینگونه بود، من برخی کارهای آسمانی و محرمی را با فضای موسیقی مدرن کار کردم. این آثار در ابتدا با واکنش‌های دوگانه‌ای روبه‌رو بود. در این گونه موارد که به اعتقادات مردم مربوط است، فضا بسیار حساس است.

 

آمادگی این را دارم که در آینده این قطعه را به رای‌گیریِ مردم بگذارم و مردم درباره‌اش نظر بدهند. به طور حتم و با شناختی که از مردم ایران دارم، با کلیت این قطعه مخالفت نمی‌کنند. مردم ایران بسیار پویا و به روز هستند. تا همین چند سال پیش، دیگران ما را جهان سومی می‌دانستند اما همین الان با جهان اولی‌ها نشسته‌ایم و حرف می‌زنیم. در کل ایرانیان با مسائل جدید به طور یک بُعدی مخالفت نمی‌کنند.

 

من اجرای خودم را دوست دارم و فکر می‌کنم که از معنویت دعا چیزی کم نشده است. حد و مرز را می‌شناسم. حدی که شنونده دعایِ همراه با موسیقی را می‌شنود و از حس و حال دعا خارج می‌شود؛ من این حد را می‌شناسم و وارد آن نمی‌شوم. نمی‌خواستم شنونده از محتوا که همان دعاست، غافل شود».

 

 

 

پرسش بعدی که با بنیامین مطرح می‌شود، توضیح درباره سابقه‌ی مداحی اوست. این خواننده موسیقی‌ پاپ تا همین روزِ گذشته توضیح کاملی ارائه نکرده بود. اما بنیامین برای نخستین بار به نکته‌های جالبی اشاره کرد. بنیامین می‌گوید:

 

«من در محله‌هایی(منظور محله‌های جنوبِ شهرِ تهران است) زندگی کردم که در آنجا همه نوع آدمی از هر تیپی هست و با تیپ‌های متفاوت بهتر کنار می‌آیند. در خانواده ما گرایش‌های متفاوتی بود که ترکیبی از آنها شد «بنیامین». البته من سعی کردم که از هر گرایشی که بود بهترین‌هایش را برگزینم. در خانواده ما رگه‌های مذهبی وجود دارد و در کنارش رگه‌هایی هست که اصلا مذهبی نیستند؛ البته همین‌ها هم اصول خاصی در زندگیشان دارند.

 

همه ما یادمان هست که وقتی وارد دبستان می‌شدیم هر کسی استعداد خاص خود را داشت و در همان زمینه گام برمی‌داشت. من اهل خواندن قرآن و سرود بودم. باید می‌رسیدم پشت میکروفن. هر چیز سالمی که می‌شد خواند را من می‌خواندم.

 

برای کسی که قرار است بخواند، خواندن و تریبون مهم است. من مجالس روضه را بسیار دوست دارم. عشق بی قید و شرطی که هر کسی آرزویش را دارد، در این مجالس جاری است. آدم‌هایی آمده‌اند و از وقت خود گذشته‌اند و خودشان را آرام کرده‌اند تا در کنار هم به مسائلی بپردازند که مربوط به سال‌های بسیار دور است. از این بی‌قید و شرط‌ تر من ندیده‌ام. در این فضاها بودم، شعر هم می‌گفتم. برای مداحان بزرگ شعر و نوحه می‌ساختم.

 

مداحی را از فضاهای مدرسه و دبیرستان آغاز کردم. اما اصلی‌ترین مداحی‌ام در تکیه‌ای در سلسبیل بود. آنجا را بسیار دوست دارم. چند سالی در این تکیه نوحه خواندم. آخرین باری که آنجا خواندم 20 سالم بود.موهای بلندی داشتم و شکل و شمایلم به آدم‌های هیئتی نمی‌خورد. با چنین چهره‌ای آنها نمی‌گذاشتند که من به تریبون نزدیک شوم. هرچقدر هم که استعداد نشان می‌دادی به شما فضا نمی‌دادند. تنها کسانی که به من تریبون دادند، همین هیئتی بود که در «سلسبیل» بود. بقیه هرگز اجازه نزدیکی به تریبون را نمی‌دادند. کسانی که در هیئت سلسبیل بودند از مردم عادی و از تیپ‌های مختلف بودند که تنها در 10 روز محرم تشکیل می‌شد.

 

بیشتر نوحه‌ها و آثاری که در این زمینه می‌ساختم را مداحان بزرگ در جاهای خاص اجرا می‌کردند. جالب این که خودم در این فضاهای خاص مجالی برای خواندن نداشتم. تنها کسی که درچنین فضاهایی به من مجالی داد، آقای «خلج» بود. ایشان مداحِ مستقلی است. ایشان تنها مداحی است که سال‌های بعد بدون ترس به کنسرت من هم آمد. کسان دیگری که دعوت کردم یا نمی‌آمدند یا به گونه‌ای پنهانی می‌آمدند و می‌رفتند. در آن زمان جوانی، تنها کسی که تریبونی مهم به من داد، همین آقای خلج بود.

 

بعد از آلبومِ «85» هم خیلی‌ها از من خرج می‌کردند و می‌گفتند که بینیامین پیش ما می‌آمده، در حالی که پیش هیچ کسی نمی‌رفتم».

 

 

 

توضیحاتِ بنیامین که به اینجا رسید، این پرسش را با او در میان گذاشتیم که؛ این که می‌گویند هفته‌ای یک بار پیش حاج منصور ارضی می‌روید واقعیت دارد؟

 

بنیامین می‌گوید: «تقریبا هفته‌ای یک بار به دیدن حاج منصور ارضی می‌روم و این روند تا هم‌اکنون هم ادامه دارد».

 

از بنیامین می‌پرسیم که؛ همین قطعه‌ای که در آن دعایی با همراهی موسیقی خوانده‌اید، به نوعی بازگشت به دوران مداحی محسوب می‌شود؟ می‌توان این حرکت را به نوعی «بازگشتِ پسر نافرمان» تلقی کرد؟

 

بنیامین می‌گوید: چه بسا وقتی که منتشر شود و یا منتشر می‌شد، دوستان مداحمان از نخستین مخالفان باشند.

 

پرسش بعدی درباره حکایتِ مرگِ همسرِ او و انتشارِ آلبومش بعد از مرگ اوست. بنیامین در این باره توضیح کاملی ارائه می‌کند.

 

«در شهریور 1392 طیِ جلساتی روی پروژه «بارانا» کار می‌کردیم. چندین نفر در آن جلسه بودند که می‌توانند این مسئله را تایید کنند. آن پروژه به دلایلی ترمزی ناگهانی داشت. در همان حین بود که همسر من تصادف کرد و درگذشت.

 

مسیر همه ما رو به جلوست که هر لحظه ممکن است دچار اتفاق‌های ناگهانی شود. چند ماه پیش از مرگ همسرم، ما «نیما وارسته» را از دست دادیم. نیما دوست و دست راست من در کار بود. او در جانسوزترین حالت ممکن از دست رفت. پدرش اجازه نداد کنسرت هفته‌بعدمان را لغو کنیم.

 

وقتی برای «نسیم» این اتفاق افتاد برخی از روزنامه‌نگارانِ قدیمی پیش من آمدند و می‌گفتند که دیگه اصلا نخوان. دلایلی می‌آوردند که برای من قابل قبول نبود.

 

من موفقیت برای گروهم را در این می‌بینم که متوقف نمی‌شود. بدترین اتفاق‌ها و خوب‌ترین اتفاق‌ها برایمان افتاده است. در اتفاق‌های خوب هرگز سرمست نشدیم که دچار حاشیه شویم. در بدترین شرایط هم اونقدر کرخت نشدیم که دیگر توان کار کردن نداشته باشیم. اتفاق‌ها گاهی شما را به زیر می‌کشند و گاهی شما را به بالا می‌برند. شما فقط باید کار بکنی. آدمی که واقعا عشق بوده، باید اینقدر برکت بیاورد و ببرد. این اتفاق‌ها یک روحیه جمعی بود.

 

هنرمندان چندین دسته‌اند. آنان به خوبی دنیا و اتفاق‌های خوب و بدش را می‌شناسند. هر کدام از این هنرمندان درباره بخشی از این اتفاق‌ها کار می‌کنند. ما تصمیم گرفتیم که تنها درباره اتفاق‌های خوب در زندگی حرف بزنیم. همین الان ممکن است هر اتفاقی برای هر انسانی بیافتد. مهم این است که شما با آن رخداد چه خواهید کرد».

 

بنیامین نکات جالبی هم درباره آلبومش گفت.

 

این بهترین آلبومم است. نام آلبوم «بنیامین 94» نیست. نام این آلبوم «94» است.

 

بنیامین درباره برگزاری کنسرت در امریکا و استقبال مخاطبان می‌گوید:

 

برگزاری کنسرت در امریکا و جلب سلیقه‌های مردم آنجا یک موفقیت برای همه ماست. ما تونستیم بخش زیادی از سلیقه مردم امریکا و ایرانیان مقیم آنجا را به خود جلب کنیم. خبر هنری از ایران بیرون نمی‌رود. معمولا خبرهای بد و خبرهای هسته‌ای از ایران به دیگر جاهای دنیا مخابره می‌شود.

 

او درباره کم شدن میزان استقبال مخاطبان از کنسرت خوانندگان پاپ هم نکاتی را بیان کرد.

 

کنسرت در تهران و ایران زیاد شده و کنترلی ندارد. در سینما این کنترل هست. فیلم‌ها طیِ یک برنامه ریزی اکران می‌شوند. اما در موسیقی اینگونه نیست. به یک‌باره همه سالن‌ها پر از کنسرت می‌شود و همه خوانندگان در یک بازه زمانی به روی صحنه می‌روند. به طور حتم در چنین شرایطی مردم زده می‌شوند.

 

گرفتن مجوزِ آلبومِ «94» ماجرای جالبی دارد که بنیامین به آن اشاره می‌کند.

 

برای گرفتن مجوز آلبومِ «94» بیشترین کسانی که با ما مخالفت کردند موزیسین‌ها بودند. شورای نظارتی که در دفتر موسیقی حضور دارد و بر روی آلبوم‌ها نظر می‌دهند، از میان 13 قطعه‌ای که برای آلبوم «94» ارسال کردیم، تنها به یک قطعه مجوز دادند. شورای نظارت در دفتر موسیقی زیر برگه درخواست ما نوشته بود که ما متاسفیم که مردم این نوع موسیقی را می‌شنوند. این شورا نوشته بود که، این اثر فاقد ارزش‌های فرهنگی و هنری است و متاسفیم که مردم این چیزها را گوش می‌کنند. بعد از آن بود که پیروز ارجمند در آخرین روزِ حضورش در دفتر موسیقی و با مسئولیت خودش مجوز آلبوم «94» را امضا و صادر کرد.

 

دوست داشتیم آلبوم «94» را با خودمان به امریکا ببریم و به صورت هدیه به مردم بدهیم. اما متاسفانه دیگر دیر شده بود و متوجه شدیم که نمی‌رسیم به انتشار آلبوم. کسانی به اثر ما گیر داده بودند از مردم دور هستند و با فضای مردم امروز آشنا نیستند.

 

 

 

سلیم احمدی مدیر برنامه‌های بنیامین بهادری است. سلیم که برنامه‌های کنسرت امریکا و قراردادش را تنظیم کرده است؛ درباره این کنسرت‌ها توضیحاتی ارائه می‌کند.

 

از روزی که من وارد این گروه شدم قرار بر این بود که کنسرت امریکا انجام شود. بررسی‌های بسیاری کردیم و بعد از زمانی طولانی توانستیم به نتایج خوبی برسیم. تور کنسرتِ‌های بنیامین در امریکا اتفاقی است که تا کنون سابقه نداشته است. پیش‌تر از این محسن یگانه و احسان خواجه امیری و قبل‌تر از آنان گروه «آرین» برنامه‌هایی در امریکا داشته‌اند که در 7 یا 8 شهر کنسرت می‌دادند. اما ما برای اولین بار قراردادی بستیم که 13 اجرا در امریکا و 2 اجرا در کانادا دارد.

 

بنیامین در سال 2010 سالنی را «سولداد»(فروش تمام بلیت‌ها چند روز قبل از برگزاری کنسرت) کرد که تا کنون نشده بود. این سابقه قبلی به ما کمک کرد که مردم استقبال خوبی از اجراها داشته باشند.

 

سلیم احمدی خبری ویژه هم داشت:

 

کنسرت «سن‌خوزه» ما سولداد شده است. 6 روز مانده به کنسرت ما در عید فطر بلیت‌های این کنسرت تمام شده است. و این اتفاق خوبی است برای ما که نخستین کنسرت در نخستین شهر با استقبال خوبی مواجه شده است.

 

احمدی درباره دیگر سالن‌ها می‌گوید:

 

سالنی که در لوس‌آنجلس هست، 7 هزار نفر ظرفیت دارد. پیش‌بینی ما این است که این سالن هم سولداد شود. لوس‌آنجلس، سن‌خوزه، اونج کنتی، سیاتل، دالاس، فینیکس، پورتلند، نیویورک، واشنگتن‌دی‌سی، هیستون، تورنتو و ونکوور.

139404231123394105694084.jpg

 

139404231124326395694104.jpg


139404231125212045694124.jpg


139404231123074755694064.jpg

 

منبع: خبر گزاری تسنیم



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۵
نویسنده : sara sb

benyaminfan-1027487925388790971_1552034946.jpg

Coming soon

Benyamin94

1394/4/24



اولین پوستر منتشر شده از البوم بنیامین94


 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۲۱:۲۲
نویسنده : sara sb

635694427211880074.jpg

در آستانه انتشار آلبوم «94» و در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد

فرید احمدی: به نیما وارسته و بنیامین گفتم که سبک ما، «استریت» است

موسیقی ما بیش از ده سال است که به شکل متمرکز کنار یک خواننده پاپ حضور دارد و در کنارش با چهره‌های دیگر هم همکاری داشته است. یکی از اضلاع اصلی مثلث تولید قطعات پرطرفداری مثل «دنیا دیگه مثل تو نداره» است و بنیامین از فرید احمدی با لفظ استاد و کسی که همه ابعاد موسیقی را از او یاد گرفته نام می‌برد. کلا هم اهل مصاحبه نیست و حضورش در رسانه‌ها به موارد خاص محدود می‌شود. فاصله کوتاه باقی‌مانده تا انتشار آلبوم «94» یکی از همان موارد بود که باعث شد تا گفتگویی با «فرید احمدی» داشته باشیم. این ترانه‌سرا در گفتگوی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» درباره جزئیات ترانه‌های مجموعه جدید بنیامین صحبت کرد. فرید احمدی علاوه بر تشریح سایر فعالیت‌های خود، خبر جالبی هم درباره همکاری با تلویزیون جمهوری آذربایجان داشت. این گفتگو را تا پایان بخوانید:

 

*از آخرین وضعیت آلبوم جدید «بنیامین بهادری» چه خبر؟

مجوز نهایی صادر شده و تقریبا کار تمام است و منتظر هستیم که مراحل تکثیر و پخش انجام شود.

 

*می توانید کمی بیشتر در مورد جزئیات این آلبوم برای ما بگویید؟

آلبوم بنیامین 94 شامل نه قطعه است. آهنگسازی تمامی قطعات از بنیامین  است و تنظیم‌ها هم توسط «محمد موجرلو» انجام شده است. فضای شعرها بسیار متنوع است و قطعات این مجموعه از لحاظ فرم ترانه، ملودی و تنظیم شبیه یکدیگر نیستند. هر کدام حال و هوای مخصوص به خود را دارند.

 

*یکی از ویژگی‌های ترانه‌های آلبو‌های گذشته بنیامین این است که اغلب آنها به شکل داستانی بودند و انگار یک قصه را روایت می‌کردند. چنین ویژگی در آلبوم جدید هم وجود دارد؟

یک بخش از آن فرم قصه در آلبوم «88» وجود داشت. معمولا تلاش من این است ساختار ترانه به گونه‌ای باشد که اگر کسی بعدا شنید نگوید که ای کاش ترانه را به شکل دیگری بیان می‌کرد یا ای کاش یک بیت اضافه می‌شد. سعی می‌کنم لوکیشن و اتمسفری که در ترانه وجود دارد از ابتدا تا انتها حفظ شود و یکدست باشد. به همین دلیل اکثرا می‌گویند که ترانه‌ها سناریو دارند و کلا سعی می‌کنم پراکنده گویی نکنم. گاهی اوقات ترانه‌هایی را می‌شنوید که به راحتی می‌توانید ابیات را جا به جا یا چند بیت به آن اضافه یا حذف کرد. یعنی در برخی ترانه‌ها طرح ریزی نمی‌شود که کدام بیت کجا خوانده شود و چه روندی را طی کند تا به انتها برسد. من تمام تلاش خودم را کرده‌ام که این مسائل را در ترانه‌های آلبوم 94 هم رعایت کنم. یعنی آن حال و هوای ترانه‌ها بر هم نخورد و نه چیزی اضافه و نه چیزی کم باشد.

 

*البته این انتقاد هم به ترانه‌هایی که بنیامین می‌خواند وجود دارد که گاهی اوقات از کلمات و عبارات غیر عادی و بعضا عجیب استفاده می‌کند. در این آلبوم هم با چنین وضعیتی مواجه خواهیم شد؟

الان لغت‌های ما در فضای ترانه نویسی خیلی تکراری شده‌اند. آلبوم‌هایی که می‌شنویم اغلب یک دایره لغات محدود دارند. اما تلاش من این است که دایره لغات گسترده داشته باشم و بنیامین هم این ریسک را می‌پذیرد. معمولا هم مخاطب با این روند ارتباط برقرار کرده و در مواردی هم ممکن است که دوست نداشته باشند. به هرحال بدون ریسک و حرکت جدید و بدون استفاده از واژه‌های جدید به تنوع در ترانه نمی‌رسیم. البته من حتما با بچه‌ها مشورت می‌کنم و نظر آنها را می‌پرسم. خصوصا در حلقه دوستانی که هستیم مشورت می‌کنم و به آن چیزی که با بیشترین نظر مثبت همراه می‌شود شک نمی‌کنم.

 

*فکر می‌کنم اصلی‌ترین فردی که با او مشورت می‌کنید خود بنیامین باشد که دستی هم در دنیای ترانه دارد ولی رو نمی‌کند.

بله همین طور است و من سلیقه بنیامین در ترانه را خیلی می‌پسندم.

 

*کماکان قرار نیست از ترانه‌های خودش را بخواند؟

اگر زمانی این کار را انجام دهد هیچ مشکلی وجود ندارد و من هم استقبال می‌کنم زیرا بنیامین واقعا ترانه نویس خوبی است.

 

*برگردیم به آلبوم 94 و اینکه آیا باز هم فضای غالب همان عاشقانه‌های همیشگی تیم هنری شما است؟

آن حس و حال عاشقانه بخش اصلی تفکر و احساس ما است. چون می‌خواهیم واقعی کار کنیم همان چیزی که در قلب و نهاد خودمان می‌گذرد را پیاده و اجرا می‌کنیم. به چیزی که اعتقاد و علاقه نداشته باشیم سعی می‌کنیم اصلا اهمیت ندهیم و روی آن کار نکنیم. حتی ممکن است آن بخشی که مورد علاقه ما نیست یک طیف مخاطب را هم جذب کند ولی ما به سراغش نمی‌رویم.

 

*چه پیش‌بینی درباره واکنش‌ها نسبت به این آلبوم دارید؟

هر آلبوم را باید در بازه زمانی و فضا و مکان خودش سنجید. همیشه ما را با کارهای قبلی می‌سنجند. مطمئنا در هر کاری که ما بخواهیم انجام دهیم، سلیقه مخاطب نسبت به کار قبلی برتر می‌شود. یعنی هرچه جلوتر می‌رویم مخاطبان ما مشکل پسندتر می‌شوند و ما به این شرایط احترام می‌گذاریم. فکر می‌کنم که این آلبوم نظرات و انتظارات را برآورده خواهد کرد. مخاطب دوست دارد که به او احترام گذاشته شود. احترام گذاشتن به مخاطب به این معنا است که شما روی کار خود نهایت سعی و تلاش را کرده باشید و نهایت تکنیک را به کار بگیرید. ما نهایت تلاش را کرده‌ایم و پیش بینی خودم این است که اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

 

*البته یکی از دلایل مقایسه شما با گذشته این است که یک کار هیت به نام «دنیا دیگه مثل تو نداره» را در کارنامه دارید.

تا اثری وارد خانه‌ها و ماشین‌های مردم نشود و آنها تصمیم نگیرند هیچ قضاوتی نمی‌توان کرد. مثلا در آلبوم 88 قطعه «تنها شدم وای» خیلی شنیده شد و هیچکسی نمی‌توانست در مورد آن اثر پیش بینی داشته باشد. تا زمانی که قطعات وارد لابراتوار ذهن و عاطفه مردم نشود اصلا نمی‌توان پیش بینی کرد. سعی کردیم در آلبوم 94 حداقل چهار یا پنج قطعه داشته باشیم که دل مردم را به دست بیاوریم و اطمینان داریم که برای این قطعات اتفاقات خوب رخ خواهد داد.

 

*پس از انتشار آلبوم 93، «نیما وارسته» از دنیا رفت و مثلث گروه شما ناقص شد. از تنظیم‌های آلبوم 94 برای ما بگویید و اینکه کار کردن با یک شخص جدید سخت نبود؟

«محمد موجرلو» آدم جدیدی نبود و با «نیما وارسته» رابطه نزدیکی داشت. نیما فضای موسیقی محمد را کاملا می‌پسندید و او به تازگی وارد گروه ما نشده است. فضای حسی، کاری و تکنیکی نیما و محمد با همدیگر هماهنگ بود. حتی آن زمان که نیما حضور داشت با همدیگر کارها را پیش می‌بردند. محمد موجرلو با تمام توان وارد شد و چند قطعه هم تنظیم کرد که کارهای موفقی بود و روی آلبوم یک انرژی مضاعف گذاشته و کاری با دقت بالا و حس خوب را انجام می‌دهد.

 

*با توجه به اینکه می‌گویید محمد موجرلو از جهات مختلف به نیما شباهت دارد چرا به سراغ یک تنظیم کننده دیگر نرفتید که تفکر جدیدی وارد تولیدات شما شود؟

آن زمان که با حال و هوای نیما کار می‌کردیم می‌توانم بگویم که حس و حال همدیگر را پیدا کرده بودیم. یادم هست یک بار به نیما وارسته و بنیامین گفتم که سبک ما، «استریت» است. ملودی بنیامین و شعر من و تنظیم نیما یا محمد، همدیگر را پیدا می‌کنند. ممکن است تنظیم‌کننده‌ها با خواننده‌های دیگر به خوبی بدرخشند ولی ما می‌خواهیم که هم‌پوشانی رخ دهد و ضمن ادراک خوب بتوانیم فضای کار همدیگر را لمس کنیم. خوشبختانه این اتفاقات با محمد رخ داده بود و دیگر لزومی نداشت که با چهره جدیدی همکاری کنیم. اینگونه نیست که سایر تنظیم‌کننده‌ها ضعیف باشند ولی ما به دنبال پیدا کردن همدیگر در این داد و دهش بودیم و چنین اتفاقی هم رخ داد.

 

*کمی واضح تر در مورد این اصطلاح سبک «استریت» توضیح می‌دهید؟

آن زمان که نیما بود این اسم را مطرح کردم و مورد پسند واقع شد. منظور از استریت، خیابان و حال و هوای خیابان است. اگر به کلمات کارهای ما نگاه کنید دقیقا آثاری است که در خیابان خوانده‌ می‌شود و به روزمرگی‌ها و دلتنگی‌ها و عاشقانه‌های مردم نزدیک است. به عبارت دیگر می توان گفت که سبک و فضای ما صمیمیت دارد. یعنی قطعات از مردم دور نیست و حال و هوای کارها را می‌توانند در زندگی خود لمس کنند. به عبارت دیگر مردم می‌توانند در کنار ما با این قطعات خاطره‌سازی کنند.

 

*معمولا آلبوم‌های بنیامین با فواصل 3 سال یا بیشتر منتشر می‌شد اما چرا این بار این فاصله کمتر از یک سال و نیم است؟

معمولا بین آلبوم‌های ما فاصله‌های زیادی ایجاد می‌شد و فکر می‌کنم برای اولین بار است که با یک سال فاصله اثر جدید را ارائه می‌کنیم و این مساله به دلیل اتفاقاتی است که در گروه رخ داد. اولا که دست بنیامین از لحاظ تصمیم‌گیری‌ها باز شد و گروه ما دیگر «بنیامین موزیک» است و فقط خودمان تصمیم می‌گیریم. حضور «سلیم احمدی» به کار ما سرعت داد. هم تعداد کنسرت‌ها بیشتر شد و هم روند تولید آلبوم سرعت گرفت. تلاش و مدیریت سلیم بسیار موثر بود و بنیامین هم با این شرایط برای کارکردن فکر آزادتری داشت. باری که روی دوش خودش بود تقسیم شد و کارها سرعت گرفت. کار با یک گروه جوان هم توام با انرژی مثبت و لذت بخش بود.

 

*اما برخی طرفداران بنیامین نگران هستند که همین فاصله کم به کیفیت آلبوم لطمه زده باشد. یعنی شبیه اتفاقی که برای اغلب خواننده‌های پاپ رخ می‌دهد و هر سال آلبوم می‌دهند اما آن کیفیت لازم را ندارد.

کسانی که نگران ما هستند را دوست داریم و به آنها احترام می‌گذاریم. اما همین یک سال و چند ماه را اگر در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که فاصله دو آلبوم ما نسبت به خواننده‌های دیگر هم بیشتر است. یعنی اگر ما قبلا در فواصل زیاد آلبوم منتشر می‌کردیم به بخش هنری ارتباط نداشت و به کیفیت مربوط نبود. مسائل دیگری وجود داشت که وقت و انرژی بچه‌ها را می‌گرفت. در یک سال اخیر راه ما برای تولید آثار با خیال آسوده باز شده و اصطلاحا لوکوموتیو ما در ریل قرار گرفته است. اگر مخاطبان، آلبوم 94 را بشنوند متوجه خواهند شد که این فاصله به کیفیت کار لطمه وارد نکرده است.

 

*به غیر از بنیامین با چه خواننده‌هایی مشغول کار هستید؟

تقریبا در یک سال اخیر با خواننده دیگری همکاری نکردم. به غیر از چند خواننده آلبوم اولی که به موقع اطلاع رسانی لازم در مورد کارهای آنها را انجام خواهم داد.

 

*چرا؟

وقت نداشتم. مگر اینکه ترانه‌ای از من دست خواننده‌های دیگر بوده و اجرا کرده باشند. طی این مدت دو کتاب در دست تالیف دارم و دو فیلمنامه نوشته‌ام. حتی یک فیلمنامه من به مرحله تولید نزدیک است و در جریان سفر «باکو» به تلویزیون آن کشور ارائه کردم. کلاس‌های کارگاه ادبی من برقرار است و در فرهنگسراهای ارسباران و رسانه و دانشگاه «علامه طباطبایی» هم کلاس داشتم. خیلی خودم را به دردسر و تکاپو نمی‌اندازم تا بخواهم با خواننده‌های مختلف همکاری داشته باشم. اینگونه بیشتر احساس آرامش می‌کنم و خودم را به آب و آتش نمی‌زنم.

 

*فکر می‌کنم این روند شما تا حدودی هم گروه بنیامین مربوط باشد. زیرا تقریبا می‌توان گفت اغلب بخش‌های گروه این خواننده نظیر تنظیم‌کننده، مدیر برنامه و رهبر ارکستر و... تا حدودی انحصاری و اختصاصی است.

 هیچ اجباری در کار نیست و از سوی شخص خاصی یا گروه، قانونی وجود ندارد. من همیشه می‌گویم آنقدر گروه باید جذاب باشد که دیگر کسی انگیزه کار با دیگران را پیدا نکند. همه گروه‌ها و خواننده‌ها موفق و قابل احترام هستند ولی همه بچه‌ها هم صحبت من را تایید می‌کنند که باید آنقدر گروه جذاب باشد که به قراردادهای دیگر احتیاج نداشته باشیم. همه احساس می‌کنند که اینجا کانونی گرم است و با نهایت پتانسیل می‌توانند کار کنند و نتیجه بگیرند. شما می‌خواهید کار کنید تا نتیجه بگیرید و زمانی که از یک جا این نتیجه را دریافت می‌کنید و قلبا ارضا می‌شوید دیگر برای جاهای دیگر وقت نخواهید داشت.

 

*اسم آن دو کتاب و فیلمنامه‌هایی که تالیف کردید چیست؟

یک مجموعه ترانه و یک مجموعه اشعار سپید است. فعلا اسم «پیک نیک در پرتگاه» را برای آن مجموعه اشعار سپید انتخاب کرده‌ام و برای ترانه اسم انتخاب نکرده‌ام و شاید بخشی از ترانه‌های آلبوم 94 هم به این مجموعه اضافه شود. کتاب «تنها شدم وای» که شامل ترانه‌ها و اشعار سپید و چند غزل است هم در آستانه چاپ پنجم قرار دارد. فیلمنامه‌ای که تالیف کرده بودم توسط تلویزیون «جمهوری آذربایجان» در حال ساخت است.

 

*یعنی یک سریال از آن تولید می‌شود؟

خیر. فکر می‌کنم یک اثر سینمایی تولید شود که در تلویزیون خودشان هم قابل پخش باشد.

 

*موضوع آن چه بوده که تلویزیون باکو پذیرفته که آن را ترجمه و به مرحله تولید وارد کند؟

تیپ کشور آنها تقریبا مشابه کشور ما است. موضوعی که من طراحی کردم در بطن زندگی مردم بود. داستان چند دوست است که یک نفر از آنها چهره برجسته‌ای می‌شود و بقیه را هم وارد کار هنر می‌کند. به طور کل موضوع آن خیلی وابسته به کشور خاصی نبود.

منبع:

اختصاصی سایت موسیقی ما

 

 

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۳
نویسنده : sara sb

2p1u_11312446_1680215462198822_1426736174_n.jpg


سکوت یا سیاست؟ مسئله این است

رازگشایی چرایی حضور «بنیامین بهادری» در تودیع پیروز ارجمند

موسیقی ما  حضور یک خواننده پاپ در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دفتر موسیقی به قدری جالب و عجیب بود که تمام اهالی موسیقی با دیدن عکس های منتشر شده از این مراسم فقط و فقط یک سوال را مطرح می کردند که: «چه اتفاقی افتاد که بنیامین بهادری در مراسم تودیع ارجمند و معارفه فرزاد طالبی حضور داشت؟».

 

به گزارش «موسیقی ما»، بنیامین بهادری در حالی موفق به اخذ مجوز نهایی آلبوم جدیدش از مدیر کل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد شد که «پیروز ارجمند» آخرین امضا را با مسئولیت شخصی اش پای برگه مجوز آلبوم «بنیامین 94» زد تا روز آخر مدیریتش در دفتر موسیقی، روزی شلوغ و پرخبر برای او و سایر کارمندان این دفتر باشد.

 

خبرنگار سایت «موسیقی ما» در حالی راوی اتفاقات روز آخر مدیریت «پیروز ارجمند» در دفتر موسیقی وزارت ارشاد است که او در آخرین روز مدیریتش و در حالی که برای حضور در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دفتر موسیقی آماده می شد، آخرین امضای رسمی خود را در مقام مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد پای مجوز آلبوم «بنیامین 94» زد و در حالی که شورای موسیقی این آلبوم را به دلایلی عجیب فاقد ارزش هنری برای انتشار می دانستند، با مسئولیت شخصی اش مجوز انتشار این آلبوم را صادر کرد.

 

* جعبه سیاه بنیامین

 

برای روایت روز آخر و اتفاقاتی که افتاده کمی زمان می خواهد: « آن روز به هر حال اتفاقاتی افتاد که باعث شد استرس زیادی به ما وارد شود. ولی خدا را شکر همه چیز به خیر گذشت. دوستان نهایت همکاری را با ما داشتند. آقای مرادخانی و ارجمند واقعا با ما همکاری کردند. فعلا تا همین جا داشته باش تا بعد.»

 

ولی هنوز یک معمای دیگر درباره روز آخر مطرح است: « پشت پرده حضور «بنیامین» در مراسم معارفه سرپرست جدید دفتر موسیقی در روز آخر چه بود؟».

 

روایت این خواننده درباره حضور غیرمنتظره اش در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دفتر موسیقی که خیلی ها را شوکه کرد هم جالب بود. بنیامین زیاد تمایلی به حرف زدن در این باره ندارد. با دور تند و با بی حوصلگی درباره آن حضور می گوید: «شرکت «بنیامین موزیک» در آخرین مراحل ثبت خود به سر می برد و ما قرار بود این آلبوم را با مدیریت و تحت امتیاز شرکت خودمان منتشر کنیم. ولی از آنجا که کارهای ثبت کمی با وقفه رو به رو شد تصمیم گرفتیم که آلبوم را با سربرگ شرکت «آوای نکیسا» که همراه با «ترانه شرقی» آلبوم اول من را منتشر کرده و برای من هم خوش یمن بود برای گرفتن مجوز بفرستیم. روز آخر با توجه به حساسیت هایی که بود من از آقای «غلام علمشاهی» (مدیر عامل شرکت آوای نکیسا) خواهش کردم من را همراهی کنند که اگر نیازی به حضور ایشان برای صدور مجوز بود، ایشان هم باشند که کار یک روز دیگر به تاخیر نیفتد و برنامه های ما در آمریکا تحت تاثیر قرار نگیرد. پس از امضای آخر، آقای مرادخانی رسیدند و ایشان هم بدون اینکه از قبل برنامه ریزی و صحبتی با ما شده باشد، به یک باره از ما خواستند که برای مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید حضور داشته باشیم و ما هم قبول کردیم و بودیم و در انتهای برنامه چند عکس هم گرفتیم و موضوع تمام شد. ماجرا به همین سادگی و بدون هیچ پشت پرده خاصی بود. آلبوم هم تحت امتیاز شرکت «بنیامین موزیک» منتشر خواهد شد.»

 

* سکوت یا سیاست؟

 

آلبوم بنیامین همه مجوزهای لازم انتشار را اخذ کرده و به احتمال زیاد به زودی روانه بازارموسیقی کشور خواهد شد؛ آلبومی که برای انتشار آن و صدور مجوزهایش، سیستم و مکانیسمی را طی کرده که شاید در روزهای آینده بتواند درباره آن روز و آن اتفاقات حرفهایی را بزند که در این گفتگو نتوانست آنها را به زبان بیاورد...

 

 

عکس: امیر حسین شجاعی

منبع:

اختصاصی سایت «موسیقی ما»



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۴:۵۷
نویسنده : sara sb

2frk_سسشیسی.png

غلام علمشاهی : به آقای ارجمند حق می‌دهم!

ریتم نو : « غلام علمشاهی » (مدیریت شرکت آوای نکیسا) از تهیه‌کننده‌های خوش‌نام موسیقی کشور است که روز گذشته با « بنیامین بهادری » در جلسه معارفه دفتر موسیقی حضور داشتند. با علمشاهی در مورد حضورش در جلسه معارفه و همکاری با بنیامین صحبت کردیم.

 

علمشاهی که دوباره همکاری‌اش را با بنیامین از سر گرفته است در خصوص آلبوم ” بنیامین ۹۴ ” که در آخرین روز حضور ارجمند در دفتر موسیقی مجوز گرفته است به خبرنگار «ریتم نو» گفت: «آلبوم حدود ۹ تا ۱۰ قطعه دارد که تمام آن‌ها به‌روز است، بنیامین همیشه در کارهایش یک نوآوری دارد.»

   

تهیه‌کننده آلبوم بنیامین ۹۴ در مورد نحوه ی همکاری‌ در این آلبوم نیز تصریح کرد: «مثل همیشه ملودی کارها با خود بنیامین است و ترانه‌ها نیز از سروده‌های ” فرید احمدی ” است و ” محمد مجرلو “، ” هومن نامداری ” و چند دوست دیگر نیز در این آلبوم حضور دارند.»

  

علمشاهی در ادامه در خصوص کنسرت‌های بهادری افزود: «در حال حاضر بنیامین برای تور کنسرت‌هایش به آمریکا سفر می‌کند و به امید خدا پس از بازگشت از این سفر در مورد کنسرت‌هایش هم‌صحبت خواهیم کرد.»

  

وی همچنین ادامه داد: «گمان می‌کنم آلبوم ” بنیامین ۹۴ ” آلبوم موفقی باشد و امیدوارم با استقبال عمومی مواجه شود و تقاضا دارم مخاطبان، این آلبوم را به‌صورت ارجینال تهیه کنند چراکه میدانید کمر این صنعت شکننده است و باید به آن کمک کرد.»

  

علمشاهی در مورد حضورش در جلسه معارفه دفتر موسیقی اینگونه توضیح داد: «درواقع یک جلسه تداخلی بود و حضورمان در این جلسه از پیش تعیین‌شده نبود.»

 

وی در ادامه تصریح کرد: «کار کردن در دفتر موسیقی بسیار سخت است و هرکس سلیقه‌ای دارد که کنار آمدن با تمام سلیقه‌ها کار دشواری است. به آقای ارجمند حق می‌دهم و اینکه آقای مراد خانی به کار خود آشنا هستند و امیدوارم یک مسئول لایق جایگزین شود.»

  

علمشاهی در پایان به مشکلات موسیقی اشاره کرد و ابراز امیدواری به حمایت مخاطبین کرد تا با حمایت آن‌ها مشکلات حل شود و در خصوص همکاری در آلبوم‌های دیگر گفت: «آلبوم رحیم شهریاری را در دست دارم، شخصاً همیشه دوست دارم صداهای جدید را کشف کنم و لزومی ندارد با خواننده‌های مطرح کارکنم.»

 


منبع: ریتم نو

 

نویسنده: شایان رسول‌زاده

 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۴:۵۲
نویسنده : sara sb